Sepsiszentgyörgy, 2012. május 26., szombat 13:42
Köszöntjük Fülöp, Evelin nevű olvasóinkat!
Regisztráljon, és szóljon hozzá írásainkhoz
felhasználó jelszó
Tartalom
2012. május 26., szombat:
Legolvasottabb 10 írásunk:
Legtöbb hozzászólás:
2010. július 5., hétfő: Közélet

Két iskolában ­mindenki megbukott (Érettségi eredmények)

Az utóbbi évek leggyengébb eredményét érték el a háromszéki végzősök az idei érettségin, a tegnap kihirdetett előzetes eredmények szerint a diákok több mint negyede megbukott.
A megyei átjutási átlag csupán 72,12 százalék, ami ennél is kisebb lenne néhány nagyon jó teljesítményű iskola eredménye nélkül, mint Kézdivásárhelyen a Nagy Mózes Gimnázium (99,24 százalékos átjutással itt a legjobb az eredmény), a Bod Péter Líceum és a Református Kollégium, valamint a kovásznai Kőrösi Csoma Sándor Líceum, ahol csak egy-egy diák vizsgaáltalánosa kisebb az átmenő hatosnál, ezzel ellentétben a sepsiszentgyörgyi Puskás Tivadar és a Gámán János Szakközépiskolában egyetlen diáknak sem sikerült az érettségije, de alig a végzősök egyharmada fejezte be a záróvizsgát a Kós Károly és a Constantin Brâncuşi Szakközépiskolában. Lapzártakor még nem készült összesítés a tegnap benyújtott fellebbezésekről, azt ellenben már tudni lehet, hogy az 552 sikertelenül érettségizőből 485-en még az ötös általánost sem érték el, vagyis több mint egy egész jeggyel az érettségi átmenő általánosa alatt maradtak. A végső eredményt csütörtökön hirdetik ki.
Hozzászólások
2010. július 5., hétfő 06:50
Tepes
758 hozzászólás
Ismerjük be : nem csak a diák a hibás, az érettségi vizsga minden évben más követelményeket tartalmaz. A tavaly a diakok általánosa több irásbeli vizsga eredményéből alakult. Az idén csak 3 (4 ). A profilnak megfelelő irásbeli olyan tantárgyakat jelentett ( pl. fizika, kémia, biológia ) melyekből a diákok addig nem nagyon készültek mivel nem kellett érettségizniük belőle eddig. Az iskolák átjutási átlaga is irreleváns - ahol jobban mertek "segiteni" ott érdekes módon jobban szerepeltek, ahol betartották a törvényeket ott - micsoda meglepetés- gyengébben. Ez a fejetlen, inkompetens állapot sajnos a 2011-es érettségire is jellemző lesz majd, mivel a következő legjobb és legújjabb tanügyi törvérnyt csak ezután fogadja el a kompetens parlamentünk.

2010. július 5., hétfő 07:49
elekesbar
16 hozzászólás
az érettségi vizsga nagy próbára teszi a diakot, szerintem nem csak a tudásszint, vagy a diákok felkészülésse jelenti azt a nagy külömbséget, hogy egyik suliban 99 % amásikban pedig 0% az átmenők aránya , a legfontosabb tényező még mindig az, hogy mennyire toleránsak a felügyelők a puskázással és más segédezközökkel szemben.

2010. július 5., hétfő 08:26
sara
80 hozzászólás
EZ BIZONY HIBÁS GONDOLKODÁSMÓDRA VALL elekesbar, a vizsga bizony az egyéni tudást mérje, ne a puskázókkal szembeni toleranciát!És ne a pedagógus legyen már hibás azért is, mert a diák nem tanul éveken át!

2010. július 5., hétfő 08:32
ekeferi
278 hozzászólás
Azok a tanarok akik a bukott diakokat tanitottak mire a jo budos francra kaptak fizetest????? Hogy jutott egy egesz is kola el az eretsegiig ha mindenki meg kellett volna bukkjon??????? A tanar elvtarsakat ki vonja ezert felelossegre????????? A fizetesukert tudnak sztrajkolni de tanitani mar nem dukal????

2010. július 5., hétfő 08:36
BBG
216 hozzászólás
@Tepes: A tavalyi érettségin még beleszámított az általánosba a szóbeli vizsgák eredménye, ez legtöbb esetben javított a végső eredményen. Az idén már csak az írásbeli vizsgák eredményeiből számítottak általánost. De ne csodálkozzunk az eredményen, ha az iskolák promoválják a nemtudást, a csalás lehetőségét, a felkészületlenül is boldogulni tudást. Tipp a 3szék újságíróinak: menjenek be a központban található nagy fénymásoló cégehez és érdeklődjék meg, hányat adtak el az általuk sokszorosított (román, magyar, stb.) puskákból?
Vegyük észre mennyire leértéktelenedett a tudás, felhígult az oktatás. Boldog-boldogtalan diplomákat szerez kapualjban bejegyzett egyetemeken, de ha egy valódi megmérettetésre kerül sor, akkor kibújik a szögy a zsákból. Igy hát bocs, de cseppet nem tudom sajnálni azokat az elhasalt érettségizőket, akik azt gondolták egy sétagalopp vár rájuk.

2010. július 5., hétfő 08:37
sara
80 hozzászólás
nem elég tanítani, tanulni is kell!


2010. július 5., hétfő 08:39
elekesbar
16 hozzászólás
egyáltalán nem akarom mondani, hogy a pedagógos a hibás mert a diáknak nem sikerül az érettségi, nem akarok semmiféle félreértést, csak valaki magyarázza meg, hogy mi az oka annak, egyik suliba mindenki sikeresen vizsgázik , a másikkba meg egyetlen egy sem, tényleg csak a tudás és a felkészülés ?

2010. július 5., hétfő 08:42
sara
80 hozzászólás
Bizony az említett iskolákba 9.-be bejutott tanulók zöme már 5.- 8. -ban is csak -csak bukdácsolt.

2010. július 5., hétfő 08:50
Aragorn
44 hozzászólás
ekeferi: egyetértek de viszont abban igaza van sara-nak is, hogy valamelyest legalább a tudást kellene tükrözze az a jegy. Sajnos nem így van, rettenetes nagy igazságtalanság folyik, nekem olyan osztálytársaim is voltak, aki pofára kaptak jegyet 4évig, majd az értségin is intéztek neki segítséget, mert hát XY lánya. Ez a k*va nagy helyzet. Én mindig tudásomra kaptam a jegyet, tavaly elvégeztem mégy egy környezetmérnökit, summa cum laude-val és nincs munkahelyem. Tehát akár melyik szemszögből nézem igazságtalan a rendszer, mivel azt nem védi aki tisztességes.

És valljuk be azért akár kik is vagyunk hogy azon az érettségin igen is mindenkinek segítettek-segítenek (valszeg most nem így volt). Azt se higgye senki hogy a Nagy Mózesben nincs puska stb. úgyan is ismerem az ottani embereket, sőt mindenki ismeri a városba, ott a tanárnéni, orvos és orvosnénin, igazgatók, porontyai vannak. Van hogy azonos osztályba van anya és diák (volt barátnőm is így tanult)

Ha kicsit igazságosak lennénk akkor azt mondanánk, hogy senki nem tud 10-re még egy tanár sem, de sajna ott boldog boldogtalan nagy médiával rendelkezik és igen még a 10-es sem ritka (ugyan úgy mint a Bot Péterben)

2010. július 5., hétfő 09:09
Tepes
758 hozzászólás
Az érettségiző diák az előző generációtól nagyon jól értesül a puskázási lehetőségekről,s az elnéző, netán segitő tanárokról. Igy szemptemberben a tanár éppen vért nem izzad, hogy meggyőzze a diákot a tanulás fontosságáról,hülyének nézik őt a csemeték.Nagyon nehéz igy motiválni őket, s ha a tanár a közönyük miatt első félévben még meg is meri buktatni, ő a legrosszabb, a gyűlések fekete báránya, igy egyre kevesebben merik vállalni a tudatlansággal való szembesitést. Legtöbb esetben a szülőket sem érdekli, hogy csemetéjét egész évben nem látja tanulni, meglegyen félévenként az átmenő jegy, aztán majd csak megsegitődnek a vizsgán. Nem is csoda ez a mentalitás, mikor ők is igy juttak érettségi diplomához a maguk idején. A mentalitásváltáshoz évtizedek kell elteljenek, s közben a társadalom is hozzá kellene tegye a maga részét, megbecsülni, megfizetni a diplomás embert. Addig jogosan kérdezi a diák a tanártól:miért tanuljak, hogy olyan jól vigyem mint maguk?

2010. július 5., hétfő 09:09
ekeferi
278 hozzászólás
a tudas 9-12 be is kene tukrozze a jegy, hiaba jonnek itt az ilyen hozzaszolasok hogy tanulni is kene nem csak tanitani(tipikus tanar duma), hogy jutott el egy semmit nem tudo diak az erettsegiig miert nem bukott meg hamarabb, honnan volt addig 8-9 esetleg 10-es osztalyzata, hat ezert ki a hibas ha nem a tanar, nem csak a szuloket vezettek felre hanem a gyerekeket is.....

2010. július 5., hétfő 09:35
anti-MINDEN
110 hozzászólás
ohh legkonyebb most diplomat szerezni,,,egy volt alpolgarmester (szerencsere volt)...4 ev alatt mar doktori cimzest kapott..es mar ugy beszel,,hogy//"hat en hogy nezek ki a sok analfabeta isklolazatlan ember kozott.." hogy a jo budos francba menne el...
ami a puskazasokat illetii,,be kel ismerni hogy a diakok nem tudnak romanul, magyarul, matekul sem..!! gyenge a rendszer,,sztrajkolnak a tanarok..(ha azoknak lehet nevezni....tiszt.a kivetel)..hagyjak puskazni a diakokat..es igy hanyatlik a "societe"

2010. július 5., hétfő 09:51
csacsi
311 hozzászólás
Ez a Puskás egy szuper liceum, kivülről nagyon szép.

2010. július 5., hétfő 10:14
kezdi
181 hozzászólás
Véleményem szerint a jelenlegi érettségi eredmények tükrözik a romániai oktatási rendszer hibáit. Ellenben lehet vitatkozni ki a hibás: a tanár vagy a diák ? Amig vitatkozunk - miért nem kap aragorn munkahalyet, miért sztájkolnak a tanárok, ekeferi szerint miért nem bukott meg hamarabb a diák, stb. - a nem megfelelő oktatási rendszer él-vegetál. Szerintetek hogyan lehetne megváltoztatni?

2010. július 5., hétfő 10:27
ina
75 hozzászólás
Szep szep...elso sorban a tarsadalom a hibas ,mert a 'disznotor nem eroszak" miert kell a gyerek tanuljon mindenkeppen ha nem akar,vagy nem tud...( ugy se tanul..),a szulok..errol nem is jo beszelni..,a mai korulmenyek kozott..a tanar ? mindenkeppen fel adja a lecket..a gyerek nem liba hogy kanallal megtomod! Mit lehet tenni ?majd a jovo eldonti ...egy olyan vilag fele sodrodunk aholsemmi sem biztos ,lesznek eros emberek is akikl diplpmaval vagy nelkul at gazol a mas feje folott,es majd lesznek ,becsuletes emberek akik nem szenvednek agymosast es esetleg a vilagot jobb utra vezetik..addig marad a kerdes MIRE TANULJAK ,MIT EREK VELE?

2010. július 5., hétfő 11:20
kisokos
282 hozzászólás
mondjuk ki, hogy szégyen ...
az érettségi azt kell hogy felmérje hogy mit tud a diák és nem azt hogy mit nem...arra van majd az egyetemi felvételi...
nagyon de nagyon rossz irányba tart ez az egész folyamat és ebben a diákoktól, szűlőktől s a tanárokig mindenki ludas...

ja, előre szólok, hogy nem otthon lakom jelenleg és igen, van érettségim is és még más is...

én csak tudom :)

2010. július 5., hétfő 11:21
kezdi
181 hozzászólás
ina. Teljesen igazad van az általad feltett kérdés kapcsán: "mire tanuljak, mit érek vele?" Esetleg már megpróbáltál egy választ is megfogalmazni a kérdésedre? (a társadalom hibás, miért kell tanuljon a gyerek, a szülök fellelősége, gátlástalan diplomás vagy nem erős emberek léte jól fogalmazól, de mit javasolsz, hogyan lehetne változtatni?)

2010. július 5., hétfő 11:28
kisokos
282 hozzászólás
nekem anno azt mondogatták a szüleim, hogy tanulj fiam mert az a Tied marad és azt soha senki nem tudja elvenni Tőled bárhová is kerülsz...
így visszagondolva, igazuk volt és örök hálám feléjük...

én csak tudom :)

2010. július 5., hétfő 11:31
Tepes
758 hozzászólás
Tanárképzőt létrehozni ( Mert ilyen Romániában nincs ), kiképezni a jó pedagógust, majd lassan kimorzsolni a rendszerből a nem odavaló diplomást, párhuzamosan pedig jól megfizetni az eredményes pedagógust. Ez történt Finnországban, az ottani diákok szinte minden nemzetközi versenyen jeleskednek. A társadalomban a tanári pálya igy megbecsült, a diákok képzettek. A munkaerőpiac és más gazdasági tényezőn is természetesen változtatni kell. Să trăţi Bineee !!!

2010. július 5., hétfő 12:04
nocomment
3 hozzászólás
Szégyen ami az oktatás történik... A legrosszabb az, hogy boldogan átverjük magunkat: mind a szülő, mind a diák. Még az "egyetem"-re - manapság már ennek értéke is "elinflálódott", persze tisztelet a kivétel - is mindenki bejut, de onnan kijőve döbben rá a többség, hogy semmihez nem ért, sehol nem alkalmazzák. De az akkori felismerés már késő, legalábbis a többségnek.

Megéri? Minek ezt folytatni?

Szemléletváltás kell, mert ilyen mentalitással csak a lejtőn fogunk tovább csúszni.

Ébresztő!!!

2010. július 5., hétfő 12:09
kezdi
181 hozzászólás
kisokos. Nem tudom ki vagy, kik a szüleid. Az én szüleim is azt mondták, hogy egy embertől mindent el lehet venni kivéve a tudását.
Tepes. Az elgondolásod jó, de nálunk az eredeti tőkefelhalmozáson alapuló vadkapitalizmusban nincsen szükség sem jól képzett tanárra, sem jól felkészített diákra. A pártkatonákra épített rendszernek nem ez kell.

2010. július 5., hétfő 12:15
nocomment
3 hozzászólás
Nekem is azt mondták! Az a legnagyobb kincs és jól meg kell becsülni. Örülök, hogy hasonlóan gondolkozunk! Bár többen lennénk, mert akkor nem tűrnénk ami most itt folyik. Remélhetőleg egyre többen fel fogják ismerni, és lassan, de biztosan változás fog végbemenni.

Én még hiszek benne, hogy szükség van jól képzett tanárra és jól felkészített diákra. Olyan cégnél - és tudatosan nem beszélek állami vállalatról - ahol profitra törekednek, nem fognak felkészületlen embert alkalmazni.

Tehát megéri tanulni, de ehhez az igény is meg kell szülessen. És így haladva - a teljesítményt előtérbe helyezve - a tanítási rendszer is át fog alakulni!

Remélem - nagyon is - hogy nem utópisztikus gondolatok ezek!

Szomorú lenne!

2010. július 5., hétfő 13:02
kezdi
181 hozzászólás
noncomment. Én is még hiszem, hogy szükség van a jól képzett tanárra és a felkészült diákra. A tanítási rendszer két fontos pillére a tanár és a diák. Sajnos az állami intézményeknél nem a tudás dönti el az alkalmazást, hanem mint jeleztem a pártkatonai státus meg az ehhez kapcsolodó ismeretség. Ha kiváncsi vagy ellemezd ki a megyei intézmények személyzeti állományát. A magán szféra nagyon profit profitorientált és rájött, hogy legkönnyebben a közpénzből lehet hasznot húzni és nem a jól képzett fiatalok munkájából.

2010. július 5., hétfő 13:57
csoki
1 hozzászólás
szomoru...en azon a velemenyen vagyok, hogy az egesz rendszer betegesen müködik, es mindenki mast hibaztat, es ujjal mutogat a masik felre(tanar diakra, diak tanarra, szulo tanarra, tanar tanugyi rendszerre es igy tovabb), ahelyett, hogy elobb a sajat munkajat minositeni.
Ez az egesz mar otthon, a gyerek elso hat-het eveben elkezdodik, es ezert en a szuloket is hibaztatom.
Nem az a fontos sajnos, hogy gyermek mit tud, hanem hogy milyen draga mobiltelefonja van, ha rossz jegyet kap, pedig automatikusan a tanar a hibas, es meg csak meg sem terul a szulo fejeben, hogy esetleg a gyerek munkaja utan kellene nezni.
Nem akartam sem szulot, sem diakot, sem pedig tanart ezzel a hozzaszolasommal megserteni, ez az en szubjektiv velemenyem a mar evek ota folyo intelektualis zullesrol.

2010. július 5., hétfő 14:09
eberendre
1632 hozzászólás
A szívem dobbanatára olvasom: Az én szüleim is azt mondták, hogy egy embertől mindent el lehet venni kivéve a tudását. Más mi kellene? Így van.
Középiskolába engedtek tanulni: Az elgondolásod jó, de nálunk az eredeti tőkefelhalmozáson alapuló vadkapitalizmusban nincsen szükség sem jól képzett tanárra, sem jól felkészített diákra. A pártkatonákra épített rendszernek nem ez kell. A birkákkal mindenre el lehet jutni. Vagy levágják azokat.
Mindezért a kapus volt a felelős. Nyolc óra előtt három percig snájdig egyenruhádban beléptél és egy tíz előtt nem mentél ki, ha a körződbe döltél sem. A csajok hajpántja és patentharisnyája annyira szabályos volt, mint a fiúk gyenge szövet nadrágjának szalmazsák által álmodott éle. A kapus felelt, a tanár számon kért. Mit tanultál? Nem egyezkedtünk ötösről. A második hetesnél kisebb jegynél eltanácsoltak. Akkor elrágtam volna a torkuk. Ma köszönettel emlékezem előrelátásuk hiteléről.


2010. július 5., hétfő 16:04
ina
75 hozzászólás
...A diakot egy normalis vilagba arra kellene tanitani ,hogy tudjon boldogulni,dolgozni,eligazodni ,be illeszkedni es megelni ,egy tarsadalomba.Ami ezen felul kell azt majd megtanulja sajat erejebol(pl en is..mar regen).Sajnos mi ott tartunk meg a mesterseges diplomak gyartasanal az iskolai agy mosasnal nem romanul tanulunk inkabb 'masnak ..A GYERMEKKORI EMLEKEIBOL kell erettsegizzni..sajnos..Hat a mai fiatalok KOSZONIK SZEPEN ezt nem kerik,tessek gondolkozni ezen azok akik azert kapjak a fizetest ,hogy ezen valtoztassanak,MEG VAN HOZZA MEGSZERZETT DIPLOMAJUK IS...

2010. július 5., hétfő 19:37
Ludasmatyi
4 hozzászólás
Ez megint politika, orszagosan minden idok ota a legalacsonyabb a sikeresen eretsegizok szama, de ez sajnos a Bosze, meg kormanya malmara hajtja a vizet, vagyis, hogy igazsagosan vagtak meg a tanugyben munkalkodok fizujait, mivel, hogy inkompetensek!...erre megy ki a jatek....!!! Persze a gyerkocokon is latszik az utobbi evekben eloszeretettel promovalt szubkultura aldozatai!.., jajj azoknak akiknek, majd utanuk kell kapniuk a nyugdijat!!!

2010. július 5., hétfő 21:48
csaszaryvett
30 hozzászólás
olyan egyenek, akik ugy gondoljak, h. a berlini fal Kinaban van, mi a izenek akarnak erettsegi diplomat?

2010. július 5., hétfő 23:35
csaszaryvett
30 hozzászólás
a szakiskolas megkapja a szakdiplomajat, mehet dolgozni

2010. július 6., kedd 01:22
Pax
34 hozzászólás
ekeferi... lehet te azt nem tudod, én viszont igen, hogy nem egy tanárt fenyegetnek meg azért (olyan eminens diákok, akik írni-olvasni alig tudnak) mert szándékszik nem átengedni az illető egész évben lógó vagy bukásra álló diákot... És hogy mindig a tanár a hibás szólamodat ne támasszam alá, hadd tudassam veled, hogy én is voltam diák és őszintén el merem mondani, hogy amikor/amiből akartam tanultam, a többi meg nem érdekelt. Különbség annyi, hogy nem igen jutott eszembe a pillanatnyi nemtörődömségemért a tanárt hibáztatni.
Ezen a területen is jó ha más a hibás... így mi maradhatunk az ártatlan áldozatok.... lásd más hozzászólásaidban is.


2010. július 6., kedd 08:02
Ekeferi
278 hozzászólás
Pax tökéletesen osztanám véleményed ha a diakok fele átment volna, DE két iskola ősszes diákja megbukkott.... Nem tudom hogy juthattak el az érettségiig, ráadásul sokan közüllük 8-9-10 - esekkel. Szerintem akkor is a tanárok a legnagyobb hibások, én azt a tanaár akinek egy diákjának se sikerült az érettségije elhajtanám!!!

2010. július 6., kedd 08:06
klauka09
505 hozzászólás
a párom is most éretségizett, sikerült is neki, de lassan egy hónapja még csak egy hüsitőre sem lehetett kicsalni a városba, mig az osztálytársai minden este ,, bulizni,, jártak . látszik is az eredmény 25 diákbol 9 nek sikerült,
a matek kivételével minden tanulható...
néhai szalad árpád tanárom szerint.. ne csak fejed legyen, segged is hogy ülj és tanulj



2010. július 6., kedd 08:47
Tepes
758 hozzászólás
Hogy csakis a tanárokat hibáztatni ezért a sikertelen érettségiért legalább infantilizmusra vall ha nem bődületes tájékozatlanságra. A két iskola összes diákja azért csuszott el mert ott szigorubb elnökhöz volt szerencséjük és nem lehetett segiteni a diákokon úgy mint eddig : diktálás, piszkozatok csereberéje, puskázás stb. A fennt megnevezett iskolák tanárainak elsődleges érdeke kisegiteni az ott végző ( vizsgázó diákot ) hogy a statisztikát figyelő sznób szülőnek legyen kedve következő évben a csemetéjét oda járatni. Tehát nem az ottani tanárok tehetnek erről a helyzetről, ezen tanintézmények rendelkeznek nagyon jó és nagyon gyenge pedagógussal úgy ahogy a többi is. Ez történik évek óta a hires Mikó-Mikes-Mihai trióban ahol a jelenlegi tanfelügyelők többségének van a cimzetes katedrája. Sok szülő fejében ezek nagyon jó iskolák és vannak gyenge iskolák a periférián ahol gyenge tanárok vannak. Aki ismeri a tanári állások, katedrák összevonását ( restrângere de activitate ) folyamatát az tudja hogy aki tehette behozta katedráját a perifériáról vagy faluról a központba. A szülők elfogultsága és tudatlansága skatulyázza be az iskolákat jó meg rossz kategoriába. Jó volna ha a témához valamelyest konyitó hozzászolások is lehetnének, nem csak általánositások. Ez az eredménye az erőltetett oktatásnak. Pár évtizede sokan maradtak 4 osztállyal, mentek inasnak 12 évesen, s aki maradt a padban az nem hallotta otthon a hülye tanár szöveget.

2010. július 6., kedd 08:54
Pax
34 hozzászólás
Ekeferi ... sajnos suketek párbeszéde folyik... itt és ebben a témában... Ha osztályok többsége nem jár iskolába, aztán megjelenik, hogy lezárják, mert szerinte neki ez jár, különben ezt meg azt ígérgeti a csorró tanárnak akkor csakugyan a tanárt kell elhajtani ha nem sikerül az eminens tanuló érettségije.

Amúgy miért is kell érettségi mindenkinek? Érett arra az a személy, hogy felelősséget vállaljon a társadalomban, ha 4 éven keresztül csak a lógás és "ki olyan mint én" című saját műsorában volt hajlandó szerepelni és nem a tanórák alatt együttműködni a tanárral, hogy törékeny kis testében éppen fejlődő egyéniségét egy kis tárgyi tudással is megtisztelje.

Szerintem jobb lenne már végre ha bevezetnék az A, B, C típusú érettségit és így mindenki válasszon mit szeretne annak függvényében, hogy mire lesz az elkövetkezőben szüksége. Pofonegyszerű, de sajnos egy deviáns rendszer fenntartása érdeke egyes közegeknek. Mert azokat könnyű (orruknál fogva) vezetni, akik egyénisége a látszatértékek szintjén reked meg.

A tanárok elhajtása után javasolnám a szülők implikálását is, már csak azért hogy szegény diákok ismét megússzák ezt a nehéz helyzetet, mert bár maturandusok, de még csak úgy formálisan, akár maga a vizsga(rendszer) és az ahhoz való hozzáállás.

Lásd ekeferi a mostani 8-os eredményeket... jobb most megkommentálnod... aztán érettégiig nyomon követheted a sorsukat... és közben interpellációkat nyújthatsz be a kormányhoz a tanárok menesztésére, hisz ha már 5-8 ban nem követik otthon a nebulók tanulmányi hozzáállását, akkor biztos hogy minden tanárt lapátra kell tenni. Már csak azért, hogy mi szülőkként ezt szárazon megússzuk...
Mert mindig a másik ... tovább ismered a rigmust...

2010. július 6., kedd 09:42
kezdi
181 hozzászólás
Érdekes vélemények jelentek meg az érettségi vizsgaeredményej kapcsán. Vajon ki a hibás az elért eredményekért: diák, tanár vagy az oktatási rendszer? Az oktatásban szükség van diákra, tanárra és rendszere is. De, nem akármilyen diák kaphat diplomát, mindenkiből nem lehet tanár, az oktatási rendszer megalkotása nem pártkatonák feladata. Tehát megvan az oktatás három pillére, kérdés melyiken kell változtatni?

2010. július 6., kedd 15:35
mikeses
159 hozzászólás
kezdi, en bevennem a szülöt is az altalad felvazolt körbe ( a tanar, diak es oktatasi rendszer melle).... Az ö felelössege a legnagyobb. Kinek fontos hogy mi lesz a gyerekböl? A tanarnak aki tanitja, a partnak aki az oktatasi rendszert szabalyozza, a gyereknek aki epp kamasz es minden egyeb baja van, vagy a szülönek aki mindezt latja, es 18-24, vagy tan megtöbb even keresztül neveli/gondozza/tamogatja/stb... gyereket.

2010. július 6., kedd 23:35
prucsok
97 hozzászólás
Az en diszkret kerdesem,hogy minek is kell az erettsegi?Mert human vegzettseguek iratkoznak mernokire,kozgazdasagira matek tanulas nelkul,orvosira fizika,anatomia es kemia tanulas nelkul es a tragedia,hogy el is vegzik!!!

Ha hozzá szeretne szólni, jelentkezzen be
Felhasználónév:
Jelszó:


Miért regisztráljon? Regisztrált felhasználóként:
  • Hozzászólását csatolhatja írásainkhoz
  • Feliratkozhat a hírevélre
  • Saját profil-oldala lesz a Háromszék weboldalán


A regisztráció ingyenes !!!

Regisztráljon most
Tisztelt Látogatónk!
2012 Február elsejétől friss lapszámunk honlapunkon 0-16 óra között kizárólag megrendelők számára érhető el.
A Háromszék online változatának friss lapszáma egész nap ingyenesen elérhető azok számára, akik előfizetnek a Háromszékre (a nyomtatott újság ára 20 lej havonta, 4.76 euró) a H-Press lapterjesztőnél, a postán (csak Kovászna megye területén), vagy interneten. Ennek érdekében az előfizetők a regisztrációnál használt e-mail címükről küldjék be a nyugta adatait (név, lakcím, nyugtaszám, dátum, az előfizetés időszaka, összeg) a hpress@3szek.ro címre;
A Háromszék online változata külön is megrendelhető a www.3szek.ro weboldalon a PayPal-rendszer segítségével, vagy bankkártya-fizetéssel, illetve személyesen a szerkesztőség pénztáránál. Az előfizetés ára havonta 3.8 euró (vagy az ennek napi árfolyamon megfelelő lej, dollár, forint.). A három, hat, illetve 12 hónapra előfizetők számára 5, 7, illetve 10 százalékos kedvezményt biztosítunk (lásd az alábbi táblázatot; a valutaárak az árfolyam függvényében változnak).
Háromszék nyomtatott+online
HónapEURRONUSDHUF
1 4,76 ~20,00 ~5,9 ~1438
3 14,28 ~60,00 ~17,7 ~4316
6 28,56 ~120,00 ~35,5 ~8632
12 57,12 ~240,00 ~70,8 ~17264
Háromszék online
HónapEURRONUSDHUF
1 3,80 ~15.99 ~4,73 ~1150
310,83 ~45,57 ~13,48 ~3277
621,20 ~89,22 ~26,39 ~6417
1241,00 ~172,69 ~51,00 ~12420
Ha meg szeretné rendelni a nyomtatott vagy az online változatot, be kell lépnie felhasználói fiókjába.
Ha Ön már regisztrált, lépjen be kontójába
Felhasználónév:
Jelszó:
Ha még nincs fehasználói fiókja, itt Regisztrálhat
- Farcádi Botond:
Égszakadás Sepsiszentgyörgyön
Égszakadás Sepsiszentgyörgyön Hullámok a Csíki utcai útkereszteződésben Kitombolta magát a máskor szinte észrevétlenül csordogáló Debren-patak szombat este Sepsiszentgyörgyön: a szűk, egyórás felhőszakadás nyomán a néhány nappal korábban amúgy már vészjóslóan magas szintre emelkedett víz többszörösére duzzadva árasztotta el a város utcáit, tört-zúzott, magával ragadt mindent, mi útjába akadt, autót, hidat, pallót, kerítést, ólat, házakba, pincékbe hatolt be.

- Farkas Réka:
Székelyföld egységes és oszthatatlan
A három székelyföldi megyei tanácsnak határozatot kellene elfogadnia, amely — az alkotmányhoz hasonlóan, mely szerint Románia területe egységes és sérthetetlen — leszögezné, hogy Székelyföld területe sem felosztható — állítja a Magyar Polgári Párt.

Archívum
<<2012 május>>
HKSzCsPSzV
1
6
13
20
26
27
28
29
30
31
Legújabb galéria
Szavazás
Online látogatók
Legújabb hozzászólások
Várható időjárás Sepsiszentgyörgyön
BNR Valutaárfolyam
Most megy a TV-ben:
Médiapartnerünk a:
HHRF
© 2003-2012 H-PRESS - Minden jog fenntartva - Háromszék, független napilap Sepsiszentgyörgy
programozás: laca.ro
- RSS