Sepsiszentgyörgy, 2012. május 27., vasárnap 04:59
Köszöntjük Hella nevű olvasóinkat!
Regisztráljon, és szóljon hozzá írásainkhoz
felhasználó jelszó
Tartalom
2012. május 26., szombat:
Legolvasottabb 10 írásunk:
Legtöbb hozzászólás:
2011. március 30., szerda: Közélet

Megadózzák a napszámosmunkát

A képviselőház tegnap 158 szavazattal a 128 ellenében, két tartózkodás mellett elfogadta a napszámostörvényt, amelynek értelmében a munkaadóknak 16 százalékos jövedelemadót kell fizetniük a napszámosmunkára. Édler András sepsiszentgyörgyi RMDSZ-es képviselő, a tervezet egyik kezdeményezője lapunk érdeklődésére elmondta: a jogszabállyal a jelenlegi helyzetet szeretnék szabályozni, a munkáltatónak nyújtott kedvezmények révén a feketemunkát akarják visszaszorítani, és abban bíznak, a szabályozással több munkalehetőség adódik. Az állam ugyanakkor évi 200 millió eurós bevételre számít a napszámosok adójából, a kezdeményezők szerint az intézkedés több mint félmillió személyt érint.
A tervezetet Édler András több RMDSZ-es képviselőtársával együtt terjesztette a parlament elé, időközben a kormány is kidolgozott egy változatot, de az elakadt a törvényhozásban, így végül az eredeti jogszabály módosított változatát fogadták el. A módosítások közé tartozik, hogy kivették a napszámoskönyvekre vonatkozó előírást, és évi 60 napról 90 napra növelték azt az időszakot, amennyit egy mun­kaadónál dolgozhat napszámosként a munkavállaló.
Édler András elmondta: köny­velési tanácsadóként szembesült azzal, hogy különösen mezőgazdasággal foglalkozó cégek számára mennyi bonyodalmat okoz az alkalmi munkások foglalkoztatása: munkaszerződés alapján történő alkalmazásuk túlságosan bürokratikus, az adók is terhet jelentenek. Így sokan feketén foglalkoztatják a napszámosokat – ezért azonban bármikor büntethetők. A jogszabály célja, hogy kedvezmények biztosításával ösztönözze a munkaadókat a napszámosok törvényes foglalkoztatására, így a feketemunkát szeretné visszaszorítani a hatalom. A törvény értelmében nem szükséges munkaszerződés, elegendő a szóbeli megegyezés, a munkáltatóknak egy regisztert kell vezetniük, amelyben nyilvántartják a munkásokat, a napszámosok pedig aláírásukkal igazolják, hogy megkapták napi bérüket. A 16 százalékos jövedelemadót a munkaadónak kell befizetnie. A Háromszék kérdésére, miszerint az új jogszabály a napszámosok számára milyen haszonnal jár, Édler azt mondta, közvetett módon lehet előnyös, abban bíznak, hogy felszínre kerül egy eddig feketén működő piac, és több állást hirdetnek meg a munkaadók. Amúgy a napszámosoknak jogukban áll egészség- és társadalombiztosítást kötni, de a költségek őket terhelik.
A visszaéléseknek próbálták elejét venni azzal, hogy 90 napra korlátozták azt az időszakot, amennyit egy munkaadónál napszámosként dolgozhat a napszámos. Rögzítették, mely ágazatokban lehet napszámosokat alkalmazni, ezek a következők: mezőgazdaság, vadászat, halászat, méhészet, erdőgazdaság, állattenyésztés, kulturális tevékenységek, árukezelés, karbantartó és takarító tevékenységek. Napszámosokat csak jogi személyek foglalkoztathatnak, az órabér 2 lejtől 10 lejig terjedhet.
A képviselőházban egyébként élénk vitát váltott ki a tervezet. Ioan Cindrea szociáldemokrata képviselő kifogásolta, hogy a törvény semmilyen védelmet nem nyújt a napszámosok számára, és úgy vélte, egyesek azt szeretnék, ha birtokaikon rabszolgákat foglalkoztatnának. Ugyancsak a dolgozók jogainak védelmét kérte számon Eugen Nicolăescu, a liberálisok frakcióvezető-helyettese, Marius Brătianu szociáldemokrata politikus pedig úgy vélte, túl alacsony a kétlejes minimális órabér, ekkora fizetéssel nyomorba döntik az embereket.
Hozzászólások
2011. március 30., szerda 01:39
hajnalcsillag
445 hozzászólás
HAT VALOJABAN EZ A TORVENY EGY UJABB NÉPNYÚZÁSI AKCIÓ, VAGYIS A LÉNYEG A 200 MILLIÓS BEVÉTELEN VAN!
ÉS AMI MÉG LÉNYEGES, A MUNKÁLTATÓK TÖBBSÉGE A 16 SZÁZALÉKOT A NYOMORULT NAPSZÁMOSON FOGJA KISPÓROLNI!
EZ A TÖRVÉNY JELEN FORMÁBAN CSAK AZ ÁLLAMNAK JÓ, ÉS SOK ESETET TUDOK, HOGZ A MUNKÁS HIÁBA SZERETNE ''KIFEHÉREDNI'' A MUNKÁLTATÓ NEM AKARJA, MERT SOK AZ ADÓ.
HÁT NEM TUDJÁK KÉPÜNK VISELÖI, HOGY AZ ADÓKÖNNYITÉS PROSPERITÁST VON MAGA UTÁN?

2011. március 30., szerda 08:14
vitriol
432 hozzászólás
Ha nem éri meg, nem fog elmenni dolgozni. Eddig is így volt, ezután is így lesz.Kettőn áll a vásár.Most a cég kipenget 16%-ot, és nem kap büntetést a fekete munkásért. Nem nagy ügy! A 16% is, meg a büntetés is az államé.Van egy törvényes keret.Ennyi!

2011. március 30., szerda 08:48
Sascha
1641 hozzászólás
A 16% az a jövedelmi adó vitriol. Ne keverjük a szezont a fazonnal.

2011. március 30., szerda 09:53
Ferencz
2981 hozzászólás
Vas Gereben és a színésztársadalom utólagos elnézését kérve, hogy egy újabb kategóriát - a parlamenti állami cirkusz bohócait - sorolnék "a nemzet napszámosai" közé, lenne egy javaslatom: négy éven át, évente 90 napot, napi 10-12 órát, 2-10 lejes órabérért Édlerék dolgozzanak mint "napszámosok" a parlamentben. Ebben az időszakban nem élhetnének más anyagi forrásokat felhasználva! Mint napszámosok, nem jogosultak más juttatásokhoz sem.( üléspénz, kiszállások, benzinelszámolás stb.). "Amúgy, mint napszámosoknak, jogukban áll egészség- és társadalombiztosítást kötni, de a költségek őket terhelik." Ilyenformán saját bőrükön tapasztalnák meg, hogy mi lenne a fontosabb: a megélhetést biztosító, s a gazdaságot fellendítő munkahelyeket teremteni, vagy napszámossá süllyesztve egy ország lakosságát (például Hollandiában vajon hány napszámos, mennyit dolgozik a mezőgazdaságban?), "levadászni" a még esetleg tengődő kisvállalkozókat is ( 16%-os adó=kedvezmény!). A kincstárnak hozandó haszonról nem is beszélve!

2011. március 30., szerda 10:14
buba7476
240 hozzászólás
...mar csak ez hianyzott ,hogy jobban haladjunk ,,lefele a lejton,,igy is naponta zorgetnek az ajtoinkon a koldusok egy szelet kenyerert konyorogve.....

2011. március 30., szerda 10:14
kormosmenti
10 hozzászólás
Ez az ember tényleg hülye. Nem elég ez, még a háromszékiek meg is választották képviselőjüknek. Kíváncsi vagyok, még meg lesz-e választva. Ne legyen egy képviselőnk sem a parlamentben, mert úgy is csak resteljük magunkat miattuk. Ha látjátok üssétek agyon.

2011. március 30., szerda 10:33
lada1200
347 hozzászólás
Nem elég a népviselet, kell egy erős képviselet. Hát itt van.

2011. március 30., szerda 10:34
lada1200
347 hozzászólás
A háromszékiek megválasztották, mert csak egy tulipánt látnak, hogy alatta mi van az nem fordul meg a fejükben. Ha Móricka lett volna a listán, ő is bejutott volna.

2011. március 30., szerda 11:25
taurus
89 hozzászólás
Kenyában volt nyaralni, onnan hozta a törvénytervezetet. Nem ő találta ki . Copy-Paste in Romania.

2011. március 30., szerda 11:48
hajnalcsillag
445 hozzászólás
Halljátok feleim fületekkel: Édler András sepsiszentgyörgyi RMDSZ-es képviselö a tervezet egyik kezdeményezöje(!).
Ne felejtkezzetek el dicsö tevékenységéröl, amikor eljön az óra!
''Amúgy a napszámosoknak jogukban áll egészség- és társadalombiztosítást kötni, de a költségek őket terhelik.''
Jogukban áll még: hallgatni, jajgatni, koldulni, éhenhalni, kivándorolni stb.
Az állam sokszor csak áldozati bárányoknak nézi öket.
Vajon az az Rmdsz-közeli üzletemberek is meg lesznek büntetve ezután, ha feketén dolgozatnak?
Vagy Ök immunitást élveznek!?


2011. március 30., szerda 15:31
Gebe
248 hozzászólás
Most nagyon ki fogok kapni , de azért úgy is elmondom.
A cégek egy része azért nem tud működni , mert virágzik a fekete munka.Azt elvárjuk , hogy legyen ingyenes orvosi ellátás , térítéses gyógyszer , ingyen iskola a gyerekeinknek ( nem azokról a pénzekről beszélek amit a szülők a kevés pluszért összedobnak ), infrastruktúra , stb. , de belepótolni ezekbe a dolgokba nem akarunk.
Az , hogy az állami tisztségviselők hogyan , hova térítik el a közpénzeket az külön téma , de adókra igenis szükség van. Ne menjünk vissza a középkorba , hogy iskolát csak adományból építenek , mert az államkassza üres. Aki akar adakozik , aki nem akar az elmulathatja a falu árát.
Én mint cég , ha elvállalok egy munkát 100 lejért , akkor abból kb. 50lej a munkásé , kb.40 lej az államé és 10 lej az enyém. ( Lehet az arányon vitatkozni - ez csak példa ). A szomszéd megkérdezi a másik szomszédot , aki munkanélküli , jól jönne a " sommerpénz " mellé 50 lej , elvállalja annyiért. Majd csak találok én is munkát , hogy kapjon még 40 lej "sommert" abból a pénzből amit én fizettem adóba. A gyereke is járjon iskolába , ugyanoda ahova az enyém és amikor valami közmunkát kellene vállalni az iskola javára akkor nincs ideje , mert akkor keresi meg azt az 50 lejét amelyik miatt én elestem ugyanattól a munkától.
Nem tudom , hogy miért mérünk két mércével. Ha szidom Ráczot a törvénytelenségért , akkor miért látom szívesebben a fekete munkát a törvényesnél ? Azért mert én is spórolok ? Igazából nem a fekete munkás lopja az államot és vele a társadalmat , a dolgozó embertársait. Ő így is pontosan 50lejt kapott. Aki a munkát végezteti az a tolvaj és nem különb mint Rácz Károly.
Azok a gazdák ezután nem 50 lejt fognak a napszámra költeni ( hivatalosan ) hanem 58 lejt ( már amikor befizetik azt a 8 lejecskét ).
Az én észrevételem az , hogy nem adóra , hanem betegbiztosításra kellett volna elvegyék a 8 lejt ( azért , hogy a munkásnak érdekében legyen kérni a hivatalos verziót, és azért , hogy neki is legyen belőle bármi kevés haszna).
Miért hisszük azt , hogy a mezőgazdaságból élők mások , mint az egyéb vállalkozók ? Miért hisszük azt , hogy egy mezőgazdaságban dolgozó nem jogosulhat nyugdíjra ? Miért ez a megkülönböztetés?
Az állam adja vissza támogatás formájában azt a pénzt ha szükséges , de a parasztnak is legyenek jogai !
Legyen betegbiztosítása és legyen nyugdíja ! Én remélem , hogy ez csak az első lépés és nem fognak itt megállni.
Ahogyan létezik minimálbér egyéb gazdasági ágazatokban ..... A mezőgazdaság tabu ?
Annak a parasztnak nincs gyereke ?
Annak a parasztnak nem lesz öregkora ?
Az a paraszt ha megbetegszik és nem tud dolgozni , akkor dögöljön meg ?
Jelen pillanatban ez a helyzetállás . KELL A VÁLTOZÁS - ÉS TÖBB .


2011. március 30., szerda 15:39
Gebe
248 hozzászólás
Még valamit el kell mondanom.
A pénz egy fogalom . Azt mutatja , hogy az a munka , vagy erőfeszítés után , amellyel építem civilizált világunkat mennyi részt kaphatok ebből a civilizációból . Hogy mihez van jogom.
Na most mindenki azt szeretné , hogy a közösbe ne segítsen , inkább csak ő részesüljön a saját munkája után. Inkább nem is dolgozik. Ha a tanár , aki az általa ( nem )fizetett adóból nem kapna fizetést elvárná , hogy cserébe , hogy a falu iskolájában tanított , tanította a gyerekedet rakjál tetőt a házára akkor azt mondanád-e , hogy ez az állam dolga , vagy azt , hogy rakjon magának ? Nem hiszem , hogy csak annyit mondanál , hogy JÓ.

2011. március 30., szerda 18:11
girtlergyula
601 hozzászólás
Szegyentelen mocsok es meg ok kepviselik a magyarsagot ????? Ennel job sermmi nem juthatott eszebe ennek az elolenynek , miert nem tett le torvenytervezetet az autonomiaval kapcsolatba ? A romansag is gyenge , reg ki kellett volna sepruzni az egesz udmrajt a felsohazbol menjenek a turoba . Meg most is kepesek sokan azt mondani , hogy milyen jo , hogy ott vannak a parlamentben . Meg jo , hogy van aki javasolja a megszoritasokot es van kepuk kunyeralni majd lovo evbe a szavazatokot . Mennek a bolondok reggeltol estig a mezore erdobe ujsagot nem olvasnak tv-t csak a duna esetleg meg egy kis szappan opera , mikor valasztasok vannak megkerdezik , hogy hol van a tulipany ? Mert ok legalab adtak egy uveg sort es egy darabka hust es meg azt is megigertek , hogy megjavitsak a templomba az orgonat . Egyszo mindt szaz azert sokan megerdemlik a sorsukot , ha meg husz ev utan se jottek ra , hogy minden igeret szemenszedett hazugsag , csak sajat magukot kepviselik ott fent , rohognek a markukba , es rohogik a sok hulyet aki nem lat egyebet csak a tulipant . Tudom az a szegeny noveny nem hibas , de mar egyszer ki*****adhatna hagymastol, azokkal eggyutt akik meg raszavaznak .

2011. március 30., szerda 20:19
Ferencz
2981 hozzászólás
Gebedjek meg, ha értem gebe okfejtését: úgy összekeverte az adót, a betegbiztosítást, a nyugdíjat, az ingyenes oktatást. a térítéses gyógyszerellátást stb., hogy ez a koktél úgy, ahogy van már jó is lenne egy törvényjavaslatnak Romániában! Van egy javaslatom az RMDSZ felé: hagyják a nyavalyába a kis lépések taktikáját, ugorjanak egy nagyot és intézményesítsék a jobbágyságot. Nagybirtok már van, lehet még bőven, hiszen parlagon a földek jó része, fizetés megszabva, gépekre szükség nincs mert ott a munkanélküli milliószámra, gázolaj sem kell ,öko-termék a divat s ahhoz sz a r van bőven, több a kelleténél. S még mennyi lehet alkalomadtán! Így legalább valamelyes védelmet élveznének a napszámosok is, hiszen legalább hűbéruruk gondoskodna róluk, mint régen.

2011. március 30., szerda 20:54
lujza
12 hozzászólás
"A földesúr, akinek sérvig
emeltek tönköt, gabonát,
csákányosokkal puszta tért nyit,
szétveret falut és tanyát.

S a gondra bátor, okos férfit,
ki védte menthetlen honát,
mint állatot terelni értik,
hogy válasszon bölcs honatyát.

Cicáznak a szép csendőrtollak,
mosolyognak és szavatolnak,
megírják, ki lesz a követ,

hisz „nyiltan” dönt, ki ezer éve
magával kötve mint a kéve,
sunyít vagy parancsot követ." (József Attila)

2011. március 30., szerda 21:53
hajnalcsillag
445 hozzászólás
Gebe.Hogy te nem dolgoztál még napszámba, az napnál világosabb.
De az is nyilvánvaló, hogy valamilyen formában közöd van a politikához,(lehet, hogy abból élsz?) amilyen érzéketlenül beszélsz a napszámosokról.
Hiába, a szegény embert még az ág is húzza!
Én a napszámosra, mint olyan személyre gondolok akinek nincs esélye normális munkát kapni!
S ez a nyomorult fizessen még betegbiztositást, majd ha odajut az orvoshoz, fizessen megint vizitdijat és kórházi napidijat és miegymást amit az újgazdag politikusok kiagyalnak!
Nem az adókból befolyó pénz mennyisége, hanem az adókat kezelö szervek korrumpálhatósága avagy tisztesége tehet virágzóvá egy országot.
Tudod TE GEBE, hogy mennyi pénz folyik el a korrupció, tiszteségtelenül elbirált licitek stb. miatt ebben az országban?

Kell szabályozni a fekete munkát, de eddig mit tettek?
Nehogy ez a törvény egy újabb lehetöség legyen ütni azokon, akik nem tejelnek.


2011. március 30., szerda 22:00
hajnalcsillag
445 hozzászólás
GEBE.
És nem akarjuk pénzünket-adónkat-egy lyukas zsákba gyúrni!!!
EZt magyarázd meg a politikus ismeröseidnek.
Mert bármennyi pénz is van, az egészségügy mindig döcög.
Magas az útadó, de sokan döcögünk kátyús utakon...És folytathatnám...

2011. március 30., szerda 22:17
tibisten
600 hozzászólás
Jól mondja, Ferencz!

2011. március 30., szerda 22:33
bagi2
341 hozzászólás
Inkabb vizsgaljak meg egyes kepviselok vagyonszerzesi akcioit, onnan lehet kaszalni, nem a nyomorult napszamosoktol elvenni azt a szelet zsiros kenyeret is. Mekkora barmokat valasztottunk!

2011. március 31., csütörtök 09:12
Ferencz
2981 hozzászólás
lujza: értem én a célzást, de "nyilad" pár száz évet tévedett, s földrajzilag sem ott csapódott be, ahová én "céloztam".

2011. március 31., csütörtök 09:29
Ferencz
2981 hozzászólás
Gebe."Miért hisszük azt , hogy a mezőgazdaságból élők mások , mint az egyéb vállalkozók ? Miért hisszük azt , hogy egy mezőgazdaságban dolgozó nem jogosulhat nyugdíjra ? Miért ez a megkülönböztetés? "
Ezt frundagyuritól kérdezd, akitől próbálok idézni (RTV-2011 március 29 este),"...ott tévedtünk, hogy nem hozzájárulásos alapon nyugdíjat adtunk a falusiaknak - atunci am gresit, cand nu pe baza contributivitatii am dat pensie la tarani..." Szegény, talán életében először nem tudta végigvinni gondolatmenetét, olyan mértékű felháborodást keltett a stúdióban. Én megkérdezném: a második világháború utáni embertelen mértékű beszolgáltatások, a kulákosítás, majd a kollektivizálás rablásai nem "asszimilálhatóak" a "kontribucióval", a nyugdíjalapi befizetésekkel?

2011. március 31., csütörtök 10:07
Gebe
248 hozzászólás
Kedves Hajnalcsillag ,
Igaza van Ferencznek , tényleg mindent összekevertem , de csak azért mert túlságosan sűrítve akartam leírni a gondolataimat.
Nincs igazad , mert dolgoztam napszámba és egyetlen közeli politikus ismerősöm sincs nemhogy barátom.
Egy olyan munkavállaló vagyok , aki ha kell könyvel , ha kell rakodómunkás és ha kell betont kever.
Merem állítani , hogy sokszor olcsóbban dolgozom és keményebben, mint a cigány amelyik kapál a mezőn.
Valószínű , hogy nem jól fejeztem ki magamat , ezért értetted félre a mondanivalómat.

Mostani tényállás :
1.A napszámosok többsége mezőgazdasági munkás.
2.Ezeknek a napszámosoknak még annyi sem jut mint a régieknek a " kollektív nyugdíjjal , amit tudunk , hogy mennyire rúg .
3.Ha megbetegszik mehet koldulni , lopni , vagy meggebedhet.
4.Ha megöregszik és nem segít rajta valaki egyszerűen meghal.

EZEN VÁLTOZTATNI KELL !

AMIKET ÍROK AZ CSAK JAVASLAT , MERT NEM SZERETEK ÚGY BÍRÁLNI , HOGY NE PRÓBÁLJAK TENNI NÉHÁNY JAVASLATOT AZ ÁLTALAM ROSSZNAK ÍTÉLT DOLOG MEGVÁLTOZTATÁSÁRA.
Sokkal jobb lenne , ha más is megpróbálná , hátha jobbat tud.

Javaslat:
1. A napszámosok havi egynéhány ( mondjuk 10 ledolgozott nap , vagy 80-90 ledolgozott óra) után legyenek jogosultak ingyenes betegellátásra , legyen joguk a térítéses gyógyszerekhez.
2. Egy bizonyos kor / ledolgozott idő arány elérésekor legyenek jogosultak legalább a létminimumhoz elégséges nyugdíjra.
3.A minimális napszámot ( nem órabért) emeljék meg egy olyan küszöb fölé , hogy abból lehessen megélni , legalább az adott időszakban.
4.Legalább évente egyszer menjenek ki a munkaügytől a falvakba és világosítsák fel a napszámosokat és a gazdákat egyaránt , hogy mik a jogaik és a kötelezettségeik.

Ehhez , és ahhoz , hogy ne legyenek visszaélések mi kell ?
1.A munkáltató ( nem a napszámos ) fizessen utánuk egy bizonyos járulékot , hívjuk ezt bárminek. Ne legyen a neve sem adó , sem betegbiztosítás , sem nyugdíjalap , hogy ne vegyítsek ismét mindent. Csak szimpla járulék.
2.Hogy megvédjük a mezőgazdaságunkat , az állam úgy szabályozza ( lehetőleg nem korrupt közgazdászokkal ) a támogatásokat , hogy ezeket a járulékokat figyelembe véve a munkáltató ( mezőgazdász szakember , vagy nevezzük aminek akarjuk ) meg tudjon élni egy legalább jó átlagos színvonalon.Persze megdolgozott terület , termény , stb . figyelembe vételével is.
3.Ha elkapják fekete munkással , büntessék , vagy veszítse el a támogatást.
4.Rokonnak , szomszédnak szabad legyen ingyen , járulékmentesen dolgozni egy előre meghatározott mennyiségben , hogy lehessen kalákázni is , de ne lehessen ilyen szinten teljesen kijátszani a rendszert.

Hiába takarózunk mindig azzal , hogy lyukas zsákot nem tömünk. A zsákot tömni kell ,de a lyukakat be kell foltozni , a lyukasztókat meg bevarrni úgy mint Ráczot.


2011. március 31., csütörtök 10:12
Gebe
248 hozzászólás
@Ferencz
Meg lehet próbálni "asszimilálni". Ez is egy javaslat. A régi kulákok viszont nem azok a huszonéves napszámosok , akik most dolgoznak. Az ő sorsukat is kellene rendezni valahogy.

2011. március 31., csütörtök 10:37
szekoly
49 hozzászólás
Édler András mint könyvelőségi szakértő sokat mond, de mint képviselő "keres": saját bevallása szerint 57.062 RON-t keresett, és tulajdonosa 10.324 négyzetméter területnek is. Sok sikert a napszámos munkához Édler úr.

2011. március 31., csütörtök 11:17
Gebe
248 hozzászólás
Szép közmondás : Ne azt nézd mit mond , hanem , hogy ki mondja !
Ilyen mentalitással pedig sajnos csak rombolunk.
Soha nem szerettem , ha valaki mindenre rámondja , hogy nem jó , de azt nem , hogy szerinte hogyan lenne jó ?
Annyi sok leszólást olvastam , de bár egy tippet nem olvastam. Hagyni mindent úgy ahogy van ? Nem jó!
Úgy csinálni ahogy Édler mondja ? Nem jó! Úgy ahogy a PNL javasolja ? Nem jó ! Rendezzünk gyűjtést ? Nem jó ! Dolgozzunk ősszel a mezőn mint az Odiosz idejében ? Nem jó ! Mi jó ? Nem jó! Érted mit kérdeztem ? Nem jó. Beakadtál ? Nem jó!!!!!

2011. március 31., csütörtök 16:27
Janka219
109 hozzászólás
Miert kell felhaborodni ha Romaniaban valamit torvenyes keretek koze akarnak tenni? Arrol a sok szerencsetlenrol senki nem szol akiket dolgoztatnak gaterekben, mezon es utana ki sem fizetik oket.Ha szabalyozva van az effele munkavallalas akkor a munkavallalok is tudnak elni a jogaikkal ha szukseg van ra. A munkaadok meg igy is ugy is alkalmazzak oket csak adoznak utanuk.Az hogy maguknak kell tarsadalomiztositast fizetni nem ujdonsag, mert eddig sem fizetett utanuk senki ha jol ertem.

2011. március 31., csütörtök 19:11
lujza
12 hozzászólás
Ferencz. Nem, nem értetted a célzást, vagy félreértetted. Nem volt ott semmilyen nyíl, és nem is akartalak téged bántani. Sok igazságot írsz. Nem telt el pár száz év a vers írása óta (1937). És nagyon aktuális. Olvasd el az egészet. József Attila, Hazám

2011. március 31., csütörtök 19:20
Gebe
248 hozzászólás
Hát pont azt nem szabad(na ) hagynunk , hogy potyára fejjenek.Fejjenek csak annyira amennyire kell.
Másfelől engem azért fejnek jobban ( mikor éppen tudnak ) mert minél kevesebbet személyt tudnak fejni , annál nagyobb az egy főre eső tejkvóta. Az én érdekem az lenne , ha mindenkit fejnének egy kicsit és engem sem nagyon. Ha hagyom magam fejni , akkor hülye vagyok , ha nem hagyom akkor csaló vagyok , megbüntetnek , megkötnek .
Azt hiszem , hogy feladom és elmegyek törzsi varázslónak .

2011. március 31., csütörtök 22:27
KSzila
502 hozzászólás
S akkor a kaláka feketemunka-e?

2011. március 31., csütörtök 23:09
Gebe
248 hozzászólás
Tőlem visszamehetünk más korokba. Jobbágynak kövezetlen sáros utakra , mozgó bódészínházat nézni a meg nem született múzeumba. Kolera , pestis és lepra által fertőzött putrinegyedekbe. Meghúzódva várni , hogy mikor jönnek robotra hajtani szombaton is és vasárnap is , cserébe rongyos életünkért.Várni a gyárkürtre este , hogy végre letehessük a 16 órán keresztül forgatott kalapácsot.
Minek nekünk 8 óra munka , 8 óra pihenés...Nem kell szabad szombat , nem kell autópálya , nem kell színes tv , mobiltelefon , internet. Minek egy jó könyv ? Egyáltalán minek kell írni meg olvasni ? Hülye fényűzések. Nem kell civilizáció , csak ha nem kerül nekem semmibe.
Kigondoltam. Beállok jegesmedvének az állatkertbe. Az most nagyon menő. A sok gazdi mind imád majd és kényeztet. Én meg csak zabálok , úszkálok , aluszom .


Ha hozzá szeretne szólni, jelentkezzen be
Felhasználónév:
Jelszó:


Miért regisztráljon? Regisztrált felhasználóként:
  • Hozzászólását csatolhatja írásainkhoz
  • Feliratkozhat a hírevélre
  • Saját profil-oldala lesz a Háromszék weboldalán


A regisztráció ingyenes !!!

Regisztráljon most
Tisztelt Látogatónk!
2012 Február elsejétől friss lapszámunk honlapunkon 0-16 óra között kizárólag megrendelők számára érhető el.
A Háromszék online változatának friss lapszáma egész nap ingyenesen elérhető azok számára, akik előfizetnek a Háromszékre (a nyomtatott újság ára 20 lej havonta, 4.76 euró) a H-Press lapterjesztőnél, a postán (csak Kovászna megye területén), vagy interneten. Ennek érdekében az előfizetők a regisztrációnál használt e-mail címükről küldjék be a nyugta adatait (név, lakcím, nyugtaszám, dátum, az előfizetés időszaka, összeg) a hpress@3szek.ro címre;
A Háromszék online változata külön is megrendelhető a www.3szek.ro weboldalon a PayPal-rendszer segítségével, vagy bankkártya-fizetéssel, illetve személyesen a szerkesztőség pénztáránál. Az előfizetés ára havonta 3.8 euró (vagy az ennek napi árfolyamon megfelelő lej, dollár, forint.). A három, hat, illetve 12 hónapra előfizetők számára 5, 7, illetve 10 százalékos kedvezményt biztosítunk (lásd az alábbi táblázatot; a valutaárak az árfolyam függvényében változnak).
Háromszék nyomtatott+online
HónapEURRONUSDHUF
1 4,76 ~20,00 ~5,9 ~1438
3 14,28 ~60,00 ~17,7 ~4316
6 28,56 ~120,00 ~35,5 ~8632
12 57,12 ~240,00 ~70,8 ~17264
Háromszék online
HónapEURRONUSDHUF
1 3,80 ~15.99 ~4,73 ~1150
310,83 ~45,57 ~13,48 ~3277
621,20 ~89,22 ~26,39 ~6417
1241,00 ~172,69 ~51,00 ~12420
Ha meg szeretné rendelni a nyomtatott vagy az online változatot, be kell lépnie felhasználói fiókjába.
Ha Ön már regisztrált, lépjen be kontójába
Felhasználónév:
Jelszó:
Ha még nincs fehasználói fiókja, itt Regisztrálhat
- Váry O. Péter:
Röviden
Nem terveznek kormányátalakítást Nem lesz kormányátalakítás – jelentette ki Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője a tegnapi Népszava azon írására reagálva, amely szerint több miniszter távozhat a kormányból. ,,A miniszterelnöknek semmilyen szándéka nincsen arra, hogy átalakítsa a kormányt, akár szerkezetileg, akár személyileg" – mondta Szijjártó Péter. A Népszava tegnapi számában azt írta: információik szerint a következő fél évben minden második jelenlegi miniszter távozhat a kormányból.

- Iochom István:
A határvita lezárult, a megosztás folyamatban (Kiegyezett Kézdiszentkereszt és Esztelnek)
2005 decemberében Esztelnek levált Kézdiszentkeresztről, önálló községgé alakult, visszanyerve ezáltal az 1968-as megyésítés előtti rangját. A szétválás nem történt zökkenőmentesen, a legnagyobb gondot a határvonal tisztázása jelentette, csak idén március 7-én zárult le az ötéves vita – ami azonban mindkét község fejlődését nagymértékben akadályozta, mivel nem lehetett építkezési engedélyeket kibocsátani, nem lévén egyik községnek sem érvényes területrendezési terve, és a pályázati lehetőségeket is beszűkítette.

Archívum
<<2012 május>>
HKSzCsPSzV
1
6
13
20
27
28
29
30
31
Legújabb galéria
Szavazás
Online látogatók
Legújabb hozzászólások
Várható időjárás Sepsiszentgyörgyön
BNR Valutaárfolyam
Most megy a TV-ben:
Médiapartnerünk a:
HHRF
© 2003-2012 H-PRESS - Minden jog fenntartva - Háromszék, független napilap Sepsiszentgyörgy
programozás: laca.ro
- RSS