Sepsiszentgyörgy, 2012. május 27., vasárnap 09:35
Köszöntjük Hella nevű olvasóinkat!
Regisztráljon, és szóljon hozzá írásainkhoz
felhasználó jelszó
Tartalom
2012. május 26., szombat:
Legolvasottabb 10 írásunk:
Legtöbb hozzászólás:
2011. július 21., csütörtök: Közélet

Hivatás helyett ­kényszerpálya (Pedagógusok versenyvizsgája)

Félszázan nyújtottak be óvást a 302 vizsgázó pedagógus közül, ugyanakkor az eredmények azt mutatják, a pályázók közül csupán mintegy harminc tanárnak lesz végleges, címzetes állása, a többiek helyettesítőkként dolgoznak majd – összegezett lapunknak Keresztély Irma megyei főtanfelügyelő.
Az idei tanári versenyvizsga újdonságot sem eredmény szempontjából, sem tartalmilag nem hozott, de lényeges, hogy ez az utolsó olyan megmérettetés, amelyet a minisztérium a megyei tanfelügyelőségeken keresztül szervezett meg – magyarázta Keresztély Irma. Az új tanügyi törvény szerint ugyanis a 2011–2012-es tanévtől az üres állások meghirdetése és a versenyvizsga megszervezése, a tanárok alkalmazása teljes egészében az iskolák hatáskörébe kerül, ez a decentralizáció nagyon lényeges lépése – tette hozzá.
Mint mondta, erre a versenyvizsgára két típusú tanár jelentkezik: egyrészt azok, akik már évek óta helyettesként dolgoznak, rendelkeznek pedagógiai-módszertani gyakorlattal, másrészt a fiatal végzősök, akiknek "elméleti tudásuk esetleg van, ellenben gyakorlati képesítésük szinte egyáltalán nincs".
"Én azt remélem, hogy az új rendszerben, amikor az iskolák dolgozzák majd ki a tételeket, és amikor a pedagógusnak nem csak egy írásbeli dolgozaton kell megfelelnie, hanem lesz az alkalmasságot vizsgáló interjú és gyakorlati rész is, akkor az iskola jobban kiválaszthatja azokat az oktatókat, akikben van pedagógiai érzék és tudás."
Az idei gyenge vizsgaeredmény azt igazolja, a felsőoktatásban továbbra is gond van pedagógusképzés terén – hangoztatta Keresztély Irma, hozzátéve, évek óta azt tapasztalják, az egyetem szakmai képzést nyújt, de pedagógusit már nem. "Nem készítenek tanárokat a pályára, ők pedig nem hivatásszerűen akarják ezt a szakmát gyakorolni, kényszerpályára kerülnek."
A versenyvizsgára összesen 465-en jelentkeztek, de száznál többen visszaléptek. Kilencvenketten ugyan megjelentek a vizsgán, de a tételeket látva kijöttek a teremből, ők csak "szerencsét próbáltak", míg hetvenen el sem mentek a megmérettetésre. Há­romszéken az óvónők, tanítók túljelentkezése azt is mutatja, telített ez a piac. Egész biztos, hogy harmincnál több pedagógus nem jut végleges álláshoz, a többieknek helyettesítőkként kell majd dolgozniuk – vélekedett a megyei főtanfelügyelő.
Hozzászólások
2011. július 21., csütörtök 08:05
doboa61
1854 hozzászólás
Ez a versenyvizsga egy agyrém.
A hivatalok felülbírálják a felsőoktatásban kiadott diplomákat.

Az alkalmasságot vizsgáló interjúnak nem az álláspályázatnál van létjogosultsága, hanem az egyetemi felvételi vizsgánál - lenne. Csak hát a felsőoktatás meg nem fordít gondot a megfelelő pedagógiai felkészítésre. De ez egy másik történet.

2011. július 21., csütörtök 08:16
Ferencz
2983 hozzászólás
Az új rendszerben kicsodák lesznek az " iskola "? Ezt a kérdést azért is tartom érdekesnek és fontosnak, mert ha az oktatási intézményeknél mind nagyobb teret nyer a pénz hatékonyságának a szerepe, - ami, úgy-e szintén egy kényszerpálya - az iskolák vezetése természetszerűen átkerül a pedagógiai képzettséggel nem rendelkező gazdasági-pénzügyi szakemberek kezébe! Ki dolgozza ki az írásbeli dolgozatok tételeit, ki javítja és értékeli azokat,ki bonyolítja le az interjúkat? Ki dönt majd iskolánként a pedagógusok "alkalmasságáról"? Mit fog majd jelenteni, milyen tartalommal fog majd bírni ez a szó?

2011. július 21., csütörtök 08:52
Traven
391 hozzászólás
Hagyjuk már ezt a hivatásszerű szakmagyakorlást. Maszlag marháknak. Cumi. Milyen hivatás ? Ki annyira tökelütött, hogy a középiskolai tanulmányi évei alatt végig tanárnak készülne lelkileg, szellemileg egyaránt ? Hivatásból. Keresztély Irma vajon komolyan gondolta ezt a mondatot : "az iskola jobban kiválaszthatja azokat az oktatókat, akikben van pedagógiai érzék és tudás." Ez egy üres és sértő frázis. Az érzék és tudás csak idővel jön. Senki nem rendelkezik ilyesmivel, mert hiányzik a TANÁRKÉPZŐ. Nincs tanárképző Csobániában. Kemény munkával és odafigyeléssel szerezhet tapasztalatot az újonnan érkezett. Ne bújjunk mindenféle mesterien megfogalmazott, agymosttaknak szánt értelmiségi dumák mögé, mert csak röhögtessük magunkat. A kezdőnek van a legnehezebb dolga. Se tapasztalat, sem érzék sem pedagógiai tudás, sem semmi, még fizetés sem, csak kemény meló orrvérzésig, addig amig sikerül neki kiharcolni némi tiszteletet, megbecsülést.


2011. július 21., csütörtök 09:55
tamika
343 hozzászólás
Én jóhiszeműen úgy gondolom, hogy az iskolák javára lesz, ha ők választhatják ki a tanárokat, és nem fentről kapják. Véget vethet a 40-50 km-ről való ingázásnak, hiszen ha az iskola hosszú távon gondolkozik, olyan tanárt választ, aki helyben lakik, vagy közel a településhez, akire iskolán kívüli tevékenységen is lehet számítani, nem kell sietni az autóbuszra. Ha a tanárnak kötődése van a településhez, úgy gondolom a munkáján is meglátszik.Nem azt mondom, hogy az ingázó tanárok nem végeznek nagyon jó munkát, de ők mindig kötve vannak a távolság miatt. A másik hozadéka, hogy nem kell évente más-más tanárral dolgozni, ez a gyermekek szempontjából is nagyon fontos.
Az, hogy protekcionizmus alapján választják ki esetleg a tanárokat, ez szerintem pár éven belül megszűnik.
A fejkvótarendszer arra fogja kötelezni az iskolákat, hogy a szakmai alapon válasszanak.

2011. július 21., csütörtök 10:00
Pesta
16 hozzászólás
Csak annyit szeretnék hozzászólni(habár nem teljesen kapcsolódik a témához),hogy mért van az hogy a kedves újságírók mindig, csak a tanárokat, rendőröket, orvosokat stb. piszkálják, és nem a köznépet?A köznép az mindig , jó, tökéletes, semmi baj vele.Pl. az oktatási rendszerben, ha a diákok nem szerepelnek, jól, akkor mindig a tanár a hibás, vagy kis mértékben a diák,de a szülő sohasem.Itt van pl a jobb oladalon az a szavazási lehetőség, hogy :Ön szerint ki a felelős a katasztrofális érettségivizsga-eredményekért?
Mindenki meg van említve, csak az ártatlan szülő nem.Aztán rájöttem, hogy a Háromszéknek,nem kedvező, ha a köznép, a többség, a szülők ellen szól valamit, mert akkor a kedves újságírok kenyere forog a kockán, ha nem a többség szája íze szerint beszélnek. Úgyhogy szubjektív minden.Úgy ahogy a kedves újságírók tudják támadni a pedagógustársadalmat(persze csak az egyszerű beosztottakat, sohasem a főket, mert az már veszélyesebb foglalkozás), ugyanúgy lehetne támadni a kedves újságírót, újságírókat, aki nem elég objektív, részrehajló, a többség szája íze szerint ír, mert félti a kenyerét, munkáját, hisz ő a nép után él.Persze tudom, hogy kell a média, nagy szükség van rá, de milyen jó lenne , ha lenne egy újság, ahol magukat az újságírókat, az ők becsületességüket, részrehajlásukat, szubjektivításukat lehetne kipellengérezni, és nem csak a tanárokat, orvosokat,politikusokat...


2011. július 21., csütörtök 10:23
malmos
1228 hozzászólás
tamika!Te nagyon naív vagy hány szülő engedheti meg magának ,hogy más iskolába vigye pl.Lemhényből Kézdire a gyerekét ,ha éppen elégedetlen?!Hol élsz te barátom ?A többségnek arra sincs pénze maholnap hogy kifizesse a villanyt meg a többi szolgáltatást ,pont azon töri majd a fejét ,hogy a jobb iskolába ingáztassa a gyerekét!Ez csak városiaknak jó ,esetleg alternatíva egy átlag falusi embernek nincs erre módja!Esélyegyenlőség?Alkotmányos jogok?Bla,bla,bla ,bla ország!Városiak és nyugdíjasok diktatúrája felé tartunk!A vidéki ember meg földművelő hülye paraszt?!

2011. július 21., csütörtök 10:28
malmos
1228 hozzászólás
Pesta igazad van!Keresztély Irmát is el kellene felejteni az összes talpnyalójával együtt!UDMR-ének és a férjének köszönheti pozicióját!Istenek voltak a tanügyben a tanfelügyelők reméljük végleg eltűnnek!Szakmai feladatokért felelőst csak olyat engednék aki 25 évet katedrán volt!Sok tanfelügyelő nem tanított életében 10évet és osztja az észt ,persze amit felülről diktálnak!

2011. július 21., csütörtök 10:35
dinibacsi
4945 hozzászólás
Elöször is kicsit vitatkoznék tamikával,!Az ingázo tanéár akár milyen jo szaki legyen,az nem tanár !Ez egy olyan szakma,amely egész embert kiván,egész napra!A másik meg,kik is ingáznak!Mert a jo szakikot,ha van ismeretsége,elhappolják a városi iskolák!A másik,valamit ha tudna tenni a helyi tancs,az az lenne,hogu szolgálati lakásokkal,darab földel,meg ilyesmikkel érdekelté tegye a tanárt a kiköltözésre!De miböl?Esetenként volna lehetöség,és akkor másként tárgyal az ember,mert meg lehet már az egyetemen keresni a jo szakinak indulo ,esetleg már házas tanár növendékeket,és szerzödést kötni velükMindenkinek jo lenne!De ehez a tanácsoknak kellene megerösödni anyagilag!És olyant is el tudok képzelni,hogy a község tanittasson pár gyereket tanárnak,viselve a költségeket,de szerzödésben foglalva,hogy 1o évig köteles otthon dolgozni!Meg ilyesmik,mert csak annyibol,hogy mi vállsszuk ki a semmiböl a legjobbat,az olyan is lesz!

2011. július 21., csütörtök 10:52
tamika
343 hozzászólás
Malmos barátom én falun élek, a tegnap földművelő paraszt voltam, a sok eső miatt ma internetező paraszt vagyok. Van igazság mindkét hozzászólásban(malmos, dinibácsi) de én jóhiszeműen a véleményem fenntartom.

2011. július 21., csütörtök 11:41
master
211 hozzászólás
Tamika, a rendszer egyik legnagyobb hibaja lenne, ha a helyi kozosseg valasztana ki a tanarokat. Az okokat leirtam a tegnap.
Pesta, azert piszkaljak a tanugyet, egeszsegugyet, belugyet, penzugyet, mas hivatalokat, mert EZEK KOZPENZBOL GAZDALKODNAK. Nemcsak hogy jogunk van megkerdezni, hogyan koltik el a penzunk, de kotelessegunk is. Aki ezt nem birja, vegye az eletet a sajat felelossegere es akkor nem lesz "piszkalva"

2011. július 21., csütörtök 12:11
Pesta
16 hozzászólás
Értem, master.De azért az újságírókban is lehet hibát kapni.Mindenki szeret másra mutogatni, de magára nem.Gondolok, itt a tegnapi, tegnapelőtti cikkekre a pedagógusokról.

2011. július 21., csütörtök 12:15
Pesta
16 hozzászólás
Hibát olyan értelemben, hogy bezzeg a szülőket szinte sohasem okolják, ha a diák nem tud, mert akkor csappanna az újság népszerűsége.Pedig a szülőnek is van ebben hatalmas felelőssége, mert a tanár délután nincs ott a gyerekkel, hogy rá tudjon szólni, hogy ülj le fiam és tanulj, ne pedig folyton a barátaiddal lógj, vagy a számítógép előtt ücsörögj...

2011. július 21., csütörtök 12:16
dinibacsi
4945 hozzászólás
És,amig elfelejteném!Peste,a köznép igy nem létezik,mert mindenki tartozik valamilyen kategoriához,van ki tanár,van mérnök,van kétkezi munkás,nyugdijas,munkanélküli stb!Ezek együtt alkotják a köznépet,és minden kategória kapott már hideget is meg meleget is !

2011. július 21., csütörtök 13:44
master
211 hozzászólás
Teljesen egyetertek a szulok hatalmas felelosseget illetve.
De, ha az erettsegi kudarcot vesszuk figyelembe, a tanarok becsaptak a szuloket es becsaptak a diakokat. Talan sokszorosan is. A kerdesem: az a diak "egybol" elfelejtett mindent? Hogy ment at tizedikbe? Es tizenegyedikbe? Es tizenkettedikbe? Sok esetben nagy jegyekkel!? Miert nem akkor (idejeben) volt felvilagositva a szulo, hogy a gyermeke teljesitmenye nem elegseges? Hogy tobb idot es energiat kell raforditani? Igy a szulo (es a gyermek) negy ev hazugsagban volt!? Ez is nem a felelosseg hianyat mutatja?
Vagy talan felkeszuletlenseget is!?

2011. július 21., csütörtök 14:27
dinibacsi
4945 hozzászólás
Na,itt van egy velem megtörtént eset pár évvel ezelött!XII.nevelt fiam,jo közepes tanuló,és két évharmadban bukik matekbol,harmadikban is bukásra áll!Bementem az iskolába,az osztályfönök elö a naplót,a 24 gyerekböl 19 állt évileg bukásra!Akkor rákérdeztem,mi is történt oitt,megbolondult hirtelen 19 gyerek!?Hát,a magyarázat az volt,hogy uj,fiatal tanárnö jött,a gyerekek nagyok,szemtelenek!Nagyon mérges lettem,a naplo eköttem,magaviselet tizes vonalom!Megemlitettem az oszinak,hogy miként van ez?Miota osztályozza a ,matek tanárnö a viselkedést,és miért kapja az osztályfönöki pénzt a tanár ur?Nagyon mérges voltam,és elmagyaráztam,hogy komisziot fogok kérni a tanügyminisztériumbol,hogy nézzenek utána a dolognak,mert itt egy hatalmas,közös mulasztásrol van szo,és az osztályfönök a legnagyobb felelös!Meg a tanárnö,aki nem tud rendett tartani,és nem a tudást osztályozta!Hányszor hivatott be az oszi,cimem,telefonszámom a birtokában,hogy baj van a gyerekkel?Én is hibás voltam,mert késön vettem észre a dolgot,de 12 év alatt nem volt gond,jol együttmüködtem a gyerekkel,nem kellett állandoan a sarkában legyek!Végül összeült a tanári kar,meghivtak minket is,szülöket,és tisztába tettük a dolgokat,nagy nehezen!És érdekes modon 9,23 ra érettségizett a bukásra állo tanulo,és a többinek is sikerült!?Ugyhogy nagyon kemény problémák ezek,itt egy lehet hogy képzett,de ezen a szinten tanitásra alkalmatlan tanárnö szinte tönkretette megbántott önérzetéböl fakadoan vagy 2o gyerek életének a kezdetét!Ilyen is van!

2011. július 21., csütörtök 15:04
ildi
9 hozzászólás
dinibacsinak teljesen igaza van.Sajnos a mostani tanárok (tisztelet a kivételnek ami sajnos nagyon minimális számú ) , fegyelmezni nem tudnak, de nem is akarnak. Amig még órán enni, inni, aludni, söt, még körmöt manikürözni is megengedik ott szerintem fegyelemröl szó sincs. A gyerek otthon mindent elmesél évek óta , elképesztö ami zajlik. Erre pedig nem mentség az hogy kevés a tanári fizetés. Semmi felelösségérzetük sincs,nem pártolom a diákokat, mert sokan nagyon pimaszok, de egy jó tanár feladata hogy felhivja a tantárgy iránti érdeklödést és megtanitsa az anyagot . A jegyek adását jobb ha nem is emlitjük , maradjunk annyiban hogy sajnos egy tizedére sem tükrözi a diák tudását, plane ha a hasból beirt jegyeket nézzük.Szomorú az egész tanügyi helyzet.

2011. július 21., csütörtök 15:30
Bjanos
905 hozzászólás
ildi @ irod hogy a gyerekek pimaszok megértem de azt is kinek lehet kőszőnni, lehet hogy jo nevelésben résszesűltek az iskolában.

2011. július 21., csütörtök 17:02
ildi
9 hozzászólás
Bjanos, azért teljesen nem akartam a tanárok hibájának nyilvánitani minden rosszat :))de az igaz hogy nem követelik meg kellöképpen a fegyelmet és a tanulást. Azt pedig elvárnám hogy az általuk átadott (!!!) tudást osztályozzák , nem, például a dinibacsi által leirtak szerint ,a viselkedés szerint adni jegyet.

2011. július 21., csütörtök 17:08
Bjanos
905 hozzászólás
ildi @ meg értettem a hozászolásodat nagyon hejes igazad van.

2011. július 21., csütörtök 17:25
doboa61
1854 hozzászólás
Kedves Ildi!
Minden általánosítás sántit, ezért elveszíti a hitelét.
" a mostani tanárok " olyan, mint ezek a mai fiatalok...
Pedig ez egyszerűen nem igaz, és sokak számára sértő.
Miközben bőven akadnak gyengén képzett és rossz irányba felkészített, sőt elbutított tanárok is bőven, (lásd a liberális pszichológiai és szociológiai irányzatokkal megtévesztettek) addig nagyon sok tanító és tanár szenved a tehetetlen és már-már értelmetlen küzdelemtől. A "személyiségi jogok" túlhangsúlyozűsa, a fenyítés abszolút elvetése, a motiváltság hiánya, az elhanyagoltság, a munkában kizsigerelt szülők, az örökösen ismétlődő, eszelős hűségnyilatkozatok elvárása a román hatalom részéről, ... folytassam? Még nagyon hosszú lenne az okok számbavétele.
Mind oda vezetnek, ahol ma az erdélyi közoktatás tart.

Ebből egyet kiragadni, és azt állítani pellengérre nagyon nagy hiba, az érintettek jobbik felével szemben méltánytalan, és a valódi okok számbavételéről tereli el a figyelmet.
Tudjuk, hogy a család szerepe a meghatározó. amire az iskola épít. Ha van mire. de a közgondolkodásban is eluralkodott számos mételyező felfogás, amit amolyan jópofa beszólásként fogadunk el, teljesen hibásan. (Csak meg ne bukj! Már puskázni sem tudnak a mai fiatalok. Minden tanár csak a magáét nézi. Kivételeznek. stb.) Apró ortobaságok, de a gyermek magatartására mégis hatnak. És akkor ide jutunk.

Megérne egy alapos tanulmányt az oknyomozás. De hát ahhoz megfelelő felkészültség, idő és "tér" is kellene. Így kétséges, hogy megtörténik-e végre.

Csak kerüljük az előítéleteket és az általánosításokat, Mert az a tehetetlenség és a tájékozatlanság jele csupán.

2011. július 21., csütörtök 17:29
doboa61
1854 hozzászólás
Még csak annyit, hogy a fenti véleményem mellett sok gondolatával én is egyetértek. (pl. a magatartás a magatartás értékelésnél, a tudás a tantárgyi osztályzatban kapjon értékelést).

2011. július 21., csütörtök 17:35
ildi
9 hozzászólás
Kedves doboa61
Elhiheti hogy nyakig benne vagyok , nem megalapozatlan tényeket irtam, naponta, évek óta tapasztalom ,mivel hála istennek nagyon jó a kapcsolatom a gyerekemmel és naponta elmeséli még mindig a napi jó és rossz élményeit és tapasztalatait .Egyébként meg irtam, hogy tisztelet a kivételnek , kinek nem ingje ne vegye magára, azt szokták mondani.

2011. július 21., csütörtök 17:44
figyusz
25 hozzászólás
Igaz az, hogy nem helyes az amit az a tanarnő csinált, sok mindenben igazat adok. vannak ilyenek , sajnos. De az, hogy egy gyerek annyira el tud romlani, amennyire néha lehet hallani itt, ott, hogy mit tesznek az iskolában, a tanárral, stb, nem beszélve, hogy már a cigizés a körükben kezdett ódivatú lenni a "modern" drogozással szemben, ezért nemcsak a tanár a felelős,
ne nevettessük magunkat. A tanárral naponta kb 6 órát van, a 7 napjából 5 nap..mig otthon 3- szor ennyit.És tudjuk a régi román szólást : Cei sapte ani, de acasa....Aki ez a 7 év alatt mulasztott, azt már nagyon nehéz jóvátenni,és ki más ezért a legnagyobb felelős, mint a szülő!Pszichológiaból tudjuk, hogy a gyerek személyiségének az első 5 évben, 70-80% -ban kialakul...és ekkor a szülővel van a legtöbb ideig(és még az óvónővel), tőle látja a példát,a gerincességet, vagy gerinctelenséget....stb.Én nem mondom azt, hogy a tanárok nem hibásak...csak nem szép, hogy a szülők el akarják hárítani a felelősséget magukról...szerintem, a mostani áldatlan állapotokért, ami van a vizsgák körül, úgy a tanár, mint a szülő hibás...Néhány szülő szinte azt fejezi ki, hogy én megcsináltam a gyereket, a többi már nem az én dolgom.Ott a tanár, csináljon belőle embert, azért fizetik.

2011. július 21., csütörtök 18:06
dinibacsi
4945 hozzászólás
Itt kellene egy kicsit mélyebbre ásni!A kapcsolattartás szerintem nagyon fontos lenne az iskola és a szülö között!És itt nem a negyedévente szülöértekezletre gondolok,mert az suvick,Semmit nem ér!És itt következik az osztályfönökök szerepe,szerintem nem abbol kell álljon,hogy hetente tart egy oszi orát,és kész,hanem igenis,ha lelkiismeretesen csinálja,akkor napi tiz perc alatt át lehet futni a naplot,megnézni,ki mit "dolgozott"aznap,ha baj van szoba állni a kollégákkal,és megoldani!És,a mai technika szintjén mindenkinek van kujaktelefonja,felhivni a szülöt,és megosztani vele a problémákat!Ugyanez viceversza is igaz,a szülö is hivhatja az osztályfönököt,akármilyen foglalt,tiz perce csak kerülhet!Vagy tul maradi vagyok?

2011. július 21., csütörtök 18:21
figyusz
25 hozzászólás
És milyen érdekes az is, hogy a tanárnak szinte csak kötelességei vannak,jogai, meg alig. A diáknak szinte több joga van.Törvényben van foglalva, ha a kedves diák órán megéhesedik, mert reggel éppen nem reggelizett, szabad nyugodtan órán előpakoljon, és egyék.A tanárnak nincs joga ebbe beleszólni.Még jó hogy azért az ép ész még uralkodik annyira, hogy ezt azért legtöbb helyen nem engedik.A tanárnak, nem szabad egy kis fülhúzást adjon a kedves gyereknek, ha csintalankodik, mert ez testi sértés. Viszont a diák szinte fenéken rúghatja a tanárt, és nem történik semmi baja...Itt van a baj úraim,hölgyeim...A tanár kezéből kivesznek sok olyan eszközt, ami hatékony lenne, szinte már rabszolgának tekintik, megalázzák, és akkor tartson rendet, ahogy tud.Ő alattvalója az igazgatónak, szülőnek, tanfelügyelőnek, gyereknek,szinte mindenkinek, és mégis elvárják tőle, hogy felnézzenek rá.Kiváncsi lennék, hogy ha a szülő sohasem szabadott volna a gyerekét egy kicsit meglegyintse, ha roszaskodik, mert tiltja a törvény, akkor tudna-e otthon rendet tartani, milyen csemetéket nevelt volna?Tudom, hogy az a helyes, hogy a tanár le tudja annyira kötni a diákot, hogy még csak egy "biskörtét" sem kelljen adni neki...de sajnos ez
elég nehéz, kivált, ha az előbb említett "cei sapte ani de acasa "hiányzik a gyereknél.Akkor érezné meg a szülő is, hogy milyen érzés a tanárnak, ha minden egyes legyintésrt, amit ad a gyerekének megbüntetnék, és nem csak ezért.Hanem azért is , ha nem megfelelő nyelvezettel beszélne a gyerek előtt, ha nem biztosítana megfelelő környezetet a tanuláshoz, a gyereknek, ha délután nem ültetné le tanulni, ha nem segítene neki, ha nem mutatna neki megfelelő példát,stb, stb..akkor talán megérezné egy kicsit, hogy nem is olyan könnyű annak a tanárnak.Én már hangsúlyoztam,hogy a tanárokban is van hiba, de a szülőkben is.Tisztelet a kivétel.De szerintem ahány rossz tanár van, épp annyi rossz szülő is .

2011. július 21., csütörtök 18:36
figyusz
25 hozzászólás
Az utolsó mondatomat úgy értettem, hogy ahány százaléka rossz a tanároknak, mint tanár, ugyanannyi százaléka rossz a szülőknek is, mint szülő....

2011. július 21., csütörtök 18:54
tamika
343 hozzászólás
Három napja a pedagógus-cikkek hozzászólás szempontjából verik a mezőnyt. Azt mondom, akinek még véleménye van, írja le, van még jó öt óra a napból, aztán a témát küldjük el vakációzni. Véleményünket úgysem olvassák el ott, fent, ahol kellene.

2011. július 21., csütörtök 19:07
dinibacsi
4945 hozzászólás
Már a tegnap mondtam,de ugylátszik minden tökéletes ebben az országban,csak a tanügy nem!

2011. július 21., csütörtök 21:27
figyusz
25 hozzászólás
Hát szerintem azért lehet lesz aki elolvassa ezeket a dolgokat,és talán fog egy ici picit érni.A legjobb lenne, ha mindenki belátná és elismerné, mindenki hibás valamennyire.Úgy a tanárok, mint a tanfelügyelők, a szülők, a diákok, a politikusok, a polgármesterek, az újságírók is néha, stb,stb.persze akadnak kivételek, de tudjuk, hogy senki sem végzi a munkáját teljesen tökéletesen. De legalább amit megtudnánk tenni, ami tőlünk telik,ha azon javítanánk, mindenki a maga területén, akkor lehetne még jobb világ is..

2011. július 21., csütörtök 21:42
latin
1 hozzászólás
Én is három napja olvasom, de az az igazság, hogy úgy sem lesz más ezektől a hozzászolásoktól sem a világ, sem semmi, szerintem aki itt arra pazarolja az idejét, hogy itt irogason a semmiért, jobb volna egyéb elfoglaltság után nézne.jaj lehet, hogy egyesek úgy érzik miután hozzá szólnak egy témához, hogy:"megmondtam a magamért," és attól talán nyugszik a lelkiismerete, de nem megy többre, az az semmire sem.

2011. július 21., csütörtök 22:01
dinibacsi
4945 hozzászólás
hát,lehet mutatni a jó példát,latin!mit fecséreled drága idödet felesleges irogatással!

2011. július 21., csütörtök 22:07
probafulke
87 hozzászólás
latin: Közvetlen módon ezektől a hozzászólásoktól nem lesz semmi, és tudtommal nem is ez a cél. Ebben az egyre elidegenült világban viszont legalább itt lehetőség van a különböző vélemények meghallgatására. Te is fontosnak tartottad ezt elmondani és ugy-e milyen jól esett ez neked? Itt értékeket és hiteket osztunk meg, és a dolgunkat is elvégezzük, ne búsulj. Ez nem facebook, ahol csak lájkolunk, itt értékes véleményeket osztunk meg. Jó éjt mindenkinek!

2011. július 22., péntek 09:53
figyusz
25 hozzászólás
Nem jól gondolod latin.Az igy gondolkodó emberek miatt, mint amilyen te vagy nem változik a világ jó irányban, csak romlik.De szerencsére vannak másképp gondolkodó emberek is.és ha nem történik semmi , már az is elég hogy a cikket és a hozzászólásokat több százan elolvassák, és tudom hogy egy páran elolvassák a felelős, hibás emberek közül is.És a rossz hír hamar terjed, és ha egyéb nem történik is, de legalább rádöbbennek arra, hogy hiába mosolyognak a szemükben az emberek, de a hátuk mögött lenézik őket,és nem értékelik többre őket, mint amennyire megérdemlik.És lehet látni , hogy azért a hozzászólóknak értékes gondolataik vannak, érdekli őket a közügy, és akarnak is tenni valamit érte. És nem igaz, hogy nem olvassák el, mert én hiszem hogy eljut az üzenet oda ahova kell,lásd, hogy az újságíró Csinta Samu is milyen érzékenyen lereagálta a hozzászólásokat, és hogy erről már a több újságíró is tud...és így tovább.És ha nem is gyorsan,de hiszem, hogy ha nem hallgatunk lassan eljut mindenkihez a szavunk akihez el kell jusson. És már lehet hogy sokhoz eljutott ,csak persze hallgatnak, mert gondolják így hamarabb lecseng, elcsendesül a felkevert por...de csak egy ideig...amíg újból felszínre kerül..

2011. július 23., szombat 10:15
eberendre
1632 hozzászólás
...,Ez a versenyvizsga egy agyrém.
A hivatalok felülbírálják a felsőoktatásban kiadott diplomákat.
Az alkalmasságot vizsgáló interjúnak nem az álláspályázatnál van létjogosultsága, hanem az egyetemi felvételi vizsgánál lenne,...
Legvégső esetben a véglegesítő vizsgán, kizáró jelleggel. Punktum. És nem olyanok bírálgassanak, akik soha nem tanítottak, igazgatók, aktivisták és tanfelügyelők, akik csak könyvből ismerik a tereprajzot, ha van térlátásuk. Persze az új törvény erről biztosítékot nyújtott a támogatói közösségnek, megint a napszámosok róvására.

2011. október 12., szerda 22:36
figyusz
25 hozzászólás
Remélem mindenki tud annyit románul, hogy megértse e szöveget.Csak azért tartom fontosnak elküldeni, hogy eljusson egy jó pár emberhez az igazságból is valamennyi morzsa a tanügyről, pedagógusok munkájáról, nemcsak a hamis tények. A neten kaptam ezt az írást, amit el szeretnének küldeni a miniszternek, most október folyamán.

INFORMARE
Către: Parlamentul României
În atenția: Doamnelor și Domnilor Senatori și Deputați

Cadrele didactice membre ale SINDICATULUI _______________________________ doresc să vă aducă la cunoștință nemulțumirile lor în privința deciziilor cel puțin discutabile ale conducerii M.E.C.T.S. referitoare la testele de evaluare ințială, foaia de parcurs și alte activități care cumulate duc timpul de lucru săptămânal al unui profesor la un număr de ore ce depășește cu mult norma de 40 de ore pe săptămână prevăzută în Legea Educației Naționale.
Dorim ca specialiștii în educație ai M.E.C.T.S. să normeze pe baze științifice toate activitățile desfășurate de un cadru didactic și apoi să ne demonstreze personal, activând la catedră, că ele pot fi realizate în 40 de ore pe săptămână. Este ușor să faci școală pe hârtie, dar este mult mai greu să o faci în realitate.

1) Testele de evaluare inițială comandate de M.E.C.T.S. sunt inutile din mai multe motive:
- elevii pe care îi evaluăm sunt în mare parte elevii noștri pe care noi deja i-am evaluat în anul școlar trecut. Un singur test nu are cum să-i evalueze mai bine decât cele 10 teste din anul școlar anterior. Elevii claselor a IX-a au susținut un examen de evaluare națională. Contestă domnul ministru obiectivitatea acelui examen?
-subiectele nu sunt unice la nivel național. Prin urmare elevii nu pot fi clasificați , școlile nu pot fi ierarhizate,iar elevii, profesorii și părinții nu pot să realizeze care este nivelul real de pregătire al beneficiarilor educației raportat la competențele evaluate de examenele naționale.
-modelele de teste nu acoperă întreaga programă școlară (uneori nici măcar nu o respectă).
-structura testelor la clasele IX-XII nu are nicio legătură cu structura subiectelor de la examenul de bacalaureat. La clasa a XII-a se evaluează doar o mică parte din materia clasei a XI-a. Prin urmare testul este complet inutil, neputând să evalueze nivelul de pregătire al elevilor pentru bacalaureat.
- din momentul în care au aflat că notele obținute la aceste teste nu se trec în catalog, mulți elevi nu au mai fost interesați de recapitulări.
-aceste teste ar fi extrem de utile dacă s-ar susține doar la începutul claselor a VIII-a și a XII-a, dar în alte condiții:
- susținerea testelor doar la disciplinele de examen național
- cu subiecte unice la nivel național
- cu subiecte asemănătoare ca structură, grad de dificultate și timp de lucru cu cele de la examenele naționale
- cu subiecte care să evalueze competențele dobândite în clasele V-VIII și respectiv IX-XII
- discutarea rezultatelor cu elevii și părinții elevilor și informarea lor asupra nivelului de pregătire al elevilor
- stabilirea măsurilor de remediere a rezultatelor de către specialiștii în educație din M.E.C.T.S. împreună cu profesorii, elevii și părinții acestora, fără ca aceste măsuri să implice muncă suplimentară neplătită din partea profesorilor. În caz contrar aceste măsuri ar conduce la discriminări în rândul profesorilor: cei care au elevi mai slabi ar munci mai mult decât cei care au elevi mai buni; cei care predau discipline de examen ar munci mai mult decât cei care predau discipline la care nu se susțin examene naționale, în condițiile în care toți ar fi plătiți la fel.
De asemenea dorim ca acești specialiști să ne demonstreze practic că aceste măsuri pot fi implementate la clasă cu succes, lucrând ei înșiși cu cei mai slabi elevi din sistem. Noi vom fi fericiți să învățăm de la ei și să ne perfecționăm.

2) Depășirea cu mult a normei de lucru de 40 de ore pe săptămână conduce la epuizarea psihică a cadrelor didactice cu efecte devastatoarea asupra calității actului educațional.
Spre exemplu un profesor care predă la 12 clase are de corectat 360 de teste ( a câte 3-4 pagini fiecare ). Chiar dacă ai citi aceste teste ca pe un roman de 1000-1500 de pagini nu ai reuși să le parcurgi într-o săptămână. Corectarea în mod serios a unui astfel de test durează în jur de 15 minute. Prin urmare acest profesor ar trebui să aloce 90 de ore doar pentru corectarea testelor (și asta într-o singură săptămână!!!!!).
Discutarea fiecărui test în parte cu părinții fiecărui elev va necesita cel puțin 5-10 minute, adică în total 30-60 de ore. Când își va pregăti acest profesor lecțiile? Ce putere va mai avea el să își realizeze lecțile în clasă? Când va mai participa la cursurile de formare și perfecționare? Cum și când va realiza celelalte atribuții pe care le are ca profesor?
În plus, având în vedere că au trecut aproape 4 săptămâni din primul semestru, pentru a asigura notarea ritmică, acest profesor trebuie să administreze proprile teste la clasele la care predă (testele de evaluare ințială nu se trec în catalog).
De asemenea atragem atenția că aceste teste de evaluare inițială nu apar în fișa postului.

3) Am constatat că în ultimii doi ani volumul de muncă s-a dublat în condițile în care veniturile noastre ( și mai ales puterea de cumpărare)
s-au înjumătățit. Prin urmare suntem plătiți de patru ori mai puțin decât pe timpul celorlalte guvernări.
Dorim ca specialiștii în educație ai M.E.C.T.S. să normeze pe baze științifice toate activitățile desfășurate de un cadru didactic și apoi să ne demonstreze personal, activând la catedră, că ele pot fi realizate în 40 de ore pe săptămână. Este ușor să faci școală pe hârtie, dar este mult mai greu să o faci în realitate.

4) Aceste teste conduc la supraîncărcarea elevilor ( 3-4 teste pe zi câteva zile la rând), obosirea lor inutilă și surmenaj care vor duce în final la rezultate din ce în ce mai slabe în activitatea de învățare (deja efectele se văd la clasă).

5) Aceste teste și în general modul în care M.E.C.T.S. gândește programele și metodele de remediere a rezultatelor elevilor conduc la o discriminare gravă în rândul profesorilor.
Deși sunt plătiți la fel unii profesori nu au fost obligați să susțină teste (la disciplinele respective nu s-au susținut teste), alții au susținut teste la 4-5 clase, iar alții la 12-15 clase (unii chiar la 18 clase).
Deși au același salariu
- profesorii care au elevi mai slabi trebuie să muncească mai mult decât cei care au elevi mai buni
- profesorii care predau discipline de examen național trebuie să muncească mai mult decât ceilalți, mai ales în cazul anilor terminali.
În nicio altă țară civilizată și democrată din lume nu se întâmplă așa ceva.
De ce nu procedăm ca în alte țări unde
- orele de pregătire pentru examenele naționale sunt cuprinse în planul cadru
- orele de pregătire suplimentară cu elevii se plătesc
- programele de învățare remedială și educația diferențiată se realizează de către corpul de experți ai ministerului care patronează educația.
Am fi fericiți ca activitățile și rezultatele acestor experți să fie înregistrate video și noi să învățăm de la ei și să ne perfecționăm. Pentru că dorința noastră cea mai mare este să fim profesori cât mai buni, dar nu pe hârtie, ci în realitate.
Este ușor să faci școală pe hârtie, dar este mult mai greu să o faci în realitate.

6) De la începutul anului școlar 2011-2012, pentru a răspunde cerințelor M.E.C.T.S. și I.S.M.B., am fost obligați să muncim de foarte multe ori 10-12 ore pe zi, uneori chiar și sâmbăta și duminica, depășind cu mult norma de lucru de 40 de ore pe săptămână.
Exemplu personal:
Număr de ore lucrate pe săptămână:
- 18 ore norma didactică
- 1 oră de consilere a elevilor
- 1 oră de consultații cu părinții
- 12 ore de pregătire a lecțiilor (cel puțin). Uneori chiar 18 sau 20 de ore. Debutanții se pregătesc cel puțin 20-24 de ore.
- 2 ore alte activități în școală (completarea condicilor, proceselor verbale și altor documente)
- 10 ore realizarea subiectelor și corectarea tezelor și testelor administrate la clasă pentru evaluarea corespunzătoare și asigurarea notării ritmice ( 20 - 22 teste în 15 săptămâni înseamnă un test și ceva pe săptămână)
- 15 ore/săptămână cursuri de formare și perfecționare - obligatorii prin Legea Educației Naționale, art.245, alineatul (6) - plătite de mine
TOTAL = 59 de ore pe săptămână (cu o pregătire minimală a lecțiilor)
La acestea se adaugă:
- alcătuirea și modificarea orarului (pentru cei care fac orarul) (100-200 de ore pe an - neplătite)
- completarea portofoliului profesorului, portofoliului dirigintelui, caietului dirigintelui, completarea catalogului, completarea planificărilor, completarea fișelor psihopedagogice ale elevilor, alcătuirea diverselor raportări cerute de minister și inspectorate, completarea proceselor verbale etc. (100-150 ore pe an)
-participarea la olimpiade, concursuri școlare și alte examene (20-100 de ore pe an
- consilii profesorale - cel puțin unul pe lună 4-5 ore (2-3 consilii la sfârșitul fiecărui semestru)
- serviciul pe școală 4 ore o dată pe lună (toți ceilalți profesori)
- ședința cu părinții 4 ore o dată pe lună
- activități extrașcolare 4-6 ore pe săptămâna
- activități în cadrul comisiilor din școală 1-2 ore pe săptămână
- activități metodice și ședințe de catedră 1-2 ore pe săptămână
- pregătirea temelor și examenelor pentru cursurile de perfecționare 2-3 ore pe săptămână
- încheierea situației școlare și alcătuirea rapoartelor (20-40 de ore pe an)
- susținerea examenelor de corigență, de încheiere a situației școlare sau de diferențe 10-30 de ore anual
- comunicare cu părinții elevilor în plus față de orele de consultații, de ședințe și de lectorate 20-50 ore anual
- alte activități inițiate de către inspectoratele școlare și M.EC.T.S. (acțiuni, întâlniri, simpozioane, consfătuiri, etc.) 50-100 de ore anual
Dacă mai adăugăm și cererile ministerului și inspectoratelor de a lucra suplimentar și diferențiat cu elevii slabi și cu elevii buni care se pregătesc pentru concursurile școlare, precum și cu toți elevii care se pregătesc pentru examenele naționale 3-4 ore pe săptămână (pe care trebuie să le pregătim în mod special, deci 7-8 ore pe săptămână) vom obține o medie de 80-90 de ore pe săptămână (mult peste cele 16 ore menționate de domnul președinte Traian Băsescu). Se preconizează că în viitorul apropiat vom întocmi grafice de evoluție și portofolii pentru fiecare elev, asta însemnând încă 200-400 de ore de muncă în plus pe an.

Am dori, dacă se poate, să aduceți aceste lucruri la cunoștință domnului ministru Daniel Petru Funeriu.
De asemenea vă rog respectuos să îl informați pe domnul ministru că, având în vedere că celelalte activități specifice postului depășesc cu mult norma de lucru de 40 de ore pe săptămână, nu vom putea termina de corectat testele de evaluare inițială și nu vom putea alcătui raportarea rezultatelor până în februarie-martie 2012. Dacă domnul ministru ne degrevează total de celelalte activități putem termina corectarea și raportarea într-o săptămână.


Liderul grupei sindicale a ________________


P.S. În plus ni se cer toate raportările în format electronic, fără a primi bani pentru calculatoare personale , licențe de Windows, licențe de MS Office și de alte programe necesare unui învățământ modern. De asemenea avem nevoie de bani pentru copiatoare personale, hârtie și consumabile. Nu putem să lucrăm toți de profesorii și învățătorii în școală cu un singur copiator și un singur calculator la care avem acces (pe care îl folosesc și elevii, deci îl putem folosi doar în afara orelor de curs). Probabil că parcurile, telegondolele, fântânile arteziene, locurile de joacă pentru bătrâni la sate, bordurile, sălile de sport și terenurile de fotbal construite în pantă sunt mult mai importante decât nevoile învățământului românesc.


Ha hozzá szeretne szólni, jelentkezzen be
Felhasználónév:
Jelszó:


Miért regisztráljon? Regisztrált felhasználóként:
  • Hozzászólását csatolhatja írásainkhoz
  • Feliratkozhat a hírevélre
  • Saját profil-oldala lesz a Háromszék weboldalán


A regisztráció ingyenes !!!

Regisztráljon most
Tisztelt Látogatónk!
2012 Február elsejétől friss lapszámunk honlapunkon 0-16 óra között kizárólag megrendelők számára érhető el.
A Háromszék online változatának friss lapszáma egész nap ingyenesen elérhető azok számára, akik előfizetnek a Háromszékre (a nyomtatott újság ára 20 lej havonta, 4.76 euró) a H-Press lapterjesztőnél, a postán (csak Kovászna megye területén), vagy interneten. Ennek érdekében az előfizetők a regisztrációnál használt e-mail címükről küldjék be a nyugta adatait (név, lakcím, nyugtaszám, dátum, az előfizetés időszaka, összeg) a hpress@3szek.ro címre;
A Háromszék online változata külön is megrendelhető a www.3szek.ro weboldalon a PayPal-rendszer segítségével, vagy bankkártya-fizetéssel, illetve személyesen a szerkesztőség pénztáránál. Az előfizetés ára havonta 3.8 euró (vagy az ennek napi árfolyamon megfelelő lej, dollár, forint.). A három, hat, illetve 12 hónapra előfizetők számára 5, 7, illetve 10 százalékos kedvezményt biztosítunk (lásd az alábbi táblázatot; a valutaárak az árfolyam függvényében változnak).
Háromszék nyomtatott+online
HónapEURRONUSDHUF
1 4,76 ~20,00 ~5,9 ~1438
3 14,28 ~60,00 ~17,7 ~4316
6 28,56 ~120,00 ~35,5 ~8632
12 57,12 ~240,00 ~70,8 ~17264
Háromszék online
HónapEURRONUSDHUF
1 3,80 ~15.99 ~4,73 ~1150
310,83 ~45,57 ~13,48 ~3277
621,20 ~89,22 ~26,39 ~6417
1241,00 ~172,69 ~51,00 ~12420
Ha meg szeretné rendelni a nyomtatott vagy az online változatot, be kell lépnie felhasználói fiókjába.
Ha Ön már regisztrált, lépjen be kontójába
Felhasználónév:
Jelszó:
Ha még nincs fehasználói fiókja, itt Regisztrálhat
- Iochom István:
A mozizűr miatt lemond az alpolgármester (Kézdivásárhely)
Tegnap délután a sajtó képviselőinek jelenlétében leplezték le a kézdivásárhelyi egykori mozi épülete homlokzatán a Cinema Petőfi Mozi cégtáblát.

- Farcádi Botond:
Nem lesz népszavazás?
Felháborodva vette tudomásul a háromszéki MPP, hogy Hargita Megye Tanácsának rendkívüli ülésén nem tűzték napirendre azt a határozattervezetet, amelyet a polgáriak Kovászna, illetve Hargita megyei önkormányzati frakciói kezdeményeztek. A javaslat értelmében a két képviselő-testületnek olyan határozatot kellene elfogadnia, amelynek alap­­ján népszavazást kezdeményeznének.

Archívum
<<2012 május>>
HKSzCsPSzV
1
6
13
20
27
28
29
30
31
Legújabb galéria
Szavazás
Online látogatók
Legújabb hozzászólások
Várható időjárás Sepsiszentgyörgyön
BNR Valutaárfolyam
Most megy a TV-ben:
Médiapartnerünk a:
HHRF
© 2003-2012 H-PRESS - Minden jog fenntartva - Háromszék, független napilap Sepsiszentgyörgy
programozás: laca.ro
- RSS