Sepsiszentgyörgy, 2012. május 27., vasárnap 11:30
Köszöntjük Hella nevű olvasóinkat!
Regisztráljon, és szóljon hozzá írásainkhoz
felhasználó jelszó
Tartalom
2012. május 26., szombat:
Legolvasottabb 10 írásunk:
Legtöbb hozzászólás:
2011. október 12., szerda: Közélet

Városfejlesztők álmai

Hosszú a Borvíz utca, és még hosszabb lesz – erre (is) terjeszkedik a város
Hosszú a Borvíz utca, és még hosszabb lesz – erre (is) terjeszkedik a város
Lejár a régi hatályossága, tíz évre szóló új városrendezési tervet fogadhat el pár hónapon belül Sepsiszentgyörgy tanácsa, melynek vitájára közmeghallgatást rendeznek a pol­gármesteri hivatalban holnap, október 13-án délután három órakor. Addig még hozzá lehet szólni a jó ideje a sepsiszent­gyorgyinfo.ro honlapon is hozzáférhető tervezethez, mely rendkívüli újdonságokat is tartalmaz, így három új hidat álmodtak az Oltra az építészek, átfogó terelőút-hálózatot a város köré, és még repülőteret is Szépmezőre, hogy kiemeljék a települést viszonylagos elszigeteltségéből. Erről beszélgettünk Birtalan Csilla városi főépítésszel.
Nem vagyunk sokan, de összezsúfoltan élünk
A korábbi első általános rendezési tervet, melyet bukaresti szakemberek készítettek, 1999-ben fogadták el, érvényességét 2012 végéig meghosszabbították. A rendszerváltás utáni második pályázatot a helyi V & K Kft. nyerte el, azaz Vivianne Gheorghiu és Káli István dolgozta ki, ők behatóbban ismerik a települést. A polgári érdeklődés eddig főleg annak szólt, a beépíthető területet merre kívánja a város bővíteni, a terv azonban ennél jóval összetettebb módon törekszik arra, hogy a város urbanizáltsági fokán javítson – emeli ki a város főépítésze.
Birtalan Csilla: A két évvel ezelőtti közmeghallgatáson elmondottuk, milyen terelőutakat képzel el a hivatal és a tervező, hogy az átmenő forgalmat kiszorítsuk a belső utcákról, hogy a belterületet hol gyarapítsuk. Tudni kell, közigazgatási területünk nagyon kicsi. A vita tanulságai beépültek a tervbe, persze minden óhajt teljesítenünk nem lehetett, azokat egy 120 000 lakosú településre szabták. Nemzetközi és román normák írják elő, hogy egy ekkora város, mint a mai, mekkora infrastrukturális fejlesztést bír meg.
– Most, hogy nagyobb lendületet vett a fejlesztés, talán mégis merészebben lehetett tervezni, mint a mostohább kilencvenes években.
– Valóban, megnyíltak a lehetőségek, lehívhatók EU-s pénzek e célra, keményen kellett lobbizni értük, pályázatokat készíteni nem akármilyen erőfeszítéssel, nemegyszer éjszakába nyúló munkával. Nem szalaszthattuk el az alkalmat, mert az önkormányzatnak elenyésző saját forrás áll rendelkezésére.

A déli végek
– A tervezők az ipari és lakókörzetek kiterjesztésére egyaránt gondoltak. Hol és mi célból?
– Az ipari övezet gyarapszik az Építők útja mentén a keleti, Szép­mező felé eső végen, ugyancsak nő a szolgáltatói rész a Kilyént és Szotyort összekötő országút két oldalán, bővül a déli szennyvíztísztító környékén egy sávval. Itt és az Oltmező utcában fejlesztenők az ipari és szolgáltatói tevékenységeket, utóbbi helyen egészen a földgátig beltelkesítünk. Az új lakóparkokat, övezeteket a város délnyugati részén képzeljük el, a volt Horticom társulás egykori gyümölcsöse helyén, a Farm utcától egészen a déli lőtérig.
– Egy hatalmas terület. Aki ott birtokol, megfogta az Isten lábát. Az illyefalvi út másik oldalával mi lesz? Ott már építkeznek.
– Ott az országút mentén mindössze százméteres sáv lesz beépíthető egyelőre. Igaz, a szeméttelepet hamarosan bezárják, de a terület ökologizálása húsz évet vesz igénybe, a terv pedig csak tíz évre szól.
– Azon a környéken még legalább két rendkívüli szennyező góc található, a tojásgyár és tyúktenyészde két, az alsó és erdőalji felső részlege. A körzetben már építkeznek.
– Ott szabtunk is ki büntetéseket a szabálytalanul építkezőkre. De a Farm utca felső része rendelkezik részleges rendezési tervvel, ott szabad házat felhúzni. A tyúkászatot pedig elköltöztetnők. Fejlesztésre semmiképp sem kaphatnak ezután engedélyt. Mivel a város területe rendkívül kicsi, a mezőgazdasági jellegű vagy azzal kapcsolatos fejlesztéseknek nem bent, hanem a környező falvakban kellene folyniuk. Egy kisebb része a mezőgazdasági infra­stuktúrának mégis helyet kaphatna a közigazgatási határ déli széle mentén. A tyúkászatot elűzni nem lehet, de fejlődni ott nem fog tudni, egyik része különben mintha csődközeli állapotban lenne, és leállt volna... A régi tervben még nem szolgáltatóterületként szerepelt e negyed, most viszont az lett.
Tehát sem ipar, sem mezőgazdaság, hanem a lakókörzettel jobban összeférő szolgáltatás.

Sugásfürdő felé
– A legtöbb milliárdost a Kolcza-tag belterületté nyilvánítása termelte ki annak idején, ma itt mire számíthatunk?
– Mivel ott két negyed is van, és azokat össze kell kötni, az infrastrukturális beruházások megkönnyítése megköveteli, hogy a beépíthető részt a Világlátó környékén és az árok túlsó oldalán megtoldjuk, de nem megy fel az erdőig, csupán az árok végéig.
A Sugásfürdőre vezető út mente továbbfejlesztése szintén várható, rá is fér, az őrkői telep miatt is alapos feljavításra szorul. Nem akármilyen meglepetések várhatók, ha sikerül a városépítők terve:
– Az országút mentén kifelé menet, jobb oldalon még egy ötvenméteres sávot csatolunk a belterülethez, az eddigi százmétereshez, benne van a Gyere haza! negyed is persze.
– Számomra e besatírozott nagy terület jelentett újdonságot, melyen az áll, hogy itt sok hektárt gyógyászati kezelésre és egész­ségmegóvásra szántak. Tudtom­mal ott ma...
– A temetők mögötti katonai lőtér terül el, melyről oly sokat cikkezett a helyi sajtó az utóbbi időben, különösen mióta egy eltévedt golyó egy árkosi gazda házának falába csapódott be. Ide egészségügyi központot tervezünk majd bevont befektetőkkel, mindenféle szolgáltatással a kellemes környezetben, szép kilátással a város felé. Itt egészségmegőrző sportot űzhet, betegség-megelőző kezeléseken, ivókúrán stb. vehet majd részt, aki igényli. Léteznek vállalkozók, akik érdeklődtek már. Bekapcsolható A borvíz útja hálózatba is akár. Tárgyalások folynak a hadsereggel, hogy lemondjon róla, és másra cserélje el.

Terelőutak, repülőtér
– A város közúti, illetve turistaforgalmát több szűk keresztmetszet fojtogatja. Aki kocsival jár, bosszankodik, és kerül eleget az egyetlen Olt-híd miatt, az utcahálózatot pedig nyilván kinőtték már az automobilizmus mai igényei, még inkább a gyalogos- és bicikliforgalom biztonsági és kényelmi elvárásai, a családi és tömbházlakosokat sújtó zaj-, por- és benzingőzszennyezés kiküszöböléséről nem is beszélve. De előbb lássuk a lehetséges égi vendégeket. Szóval, nem várnák ki, amíg a brassói végre meglesz és beindul?
– Valóban, repülőtérről is álmodozunk valahol Szépmezőn. Komplex feladat a megépítés, függ az uralkodó széliránytól stb. Személyszállításra gondoltunk, egy kisebb reptérről lenne szó. Akár a külföldi turista is leszállhatna itt anélkül, hogy – mint eddig – rossz útjainkon kellene napokig, fél napokig zötykölődnie. Köztudott, itt a természet még eléggé érintetlen, vonzereje nagy, persze vendégfogadási kapacitásokra még szükség van.
– A városszerkezet magán viseli a hetvenes évekbeli hirtelen és fejetlen fejlesztés bélyegét, méghozzá főleg úthálózatában...
– Sok a hiányossága, mert annak idején hirtelen duzzasztották fel a települést. Terelőutat terveztünk ezért a Csík felé tartó átmenőforgalomnak, mely Szotyor alatt, az illyefalvi keresztútnál kezdődik és Szép­mezőn húzódik, a Szarvadi-féle lakóparkon túl kel át az Olton egy leendő új hídon, érintve Gidófalva és Árkos határát. Célszerű ide tervezni, mert az ipari negyed számára is kedvező lesz a fekvése, a szállítást megkönnyíti anélkül, hogy a városi belforgalmat megterhelné. De javítja majd két másik új híd is a forgalmi rendet, egyik a beomlott volt gyaloghídnál, másik pedig lejjebb, a városvégen szeli majd át a folyót. Új terelőút kerül az Olt mentére a mai Gyöngyvirág utcával párhuzamosan is, mert az, bár arra használják, e célra nem alkalmas. Város­szerkezeti javulást várunk attól is, ha a mezőgazdasági tevékenységet kiszoríthatjuk a közigazgatási területről. Állattenyésztőknek infrastrukturális céllal mé­g­is fenntartottunk egy kis dűlőt az illyefalvi út déli részén, felszólítottuk őket, hogy kinti szállást építsenek kijáró állataiknak. No de a kisvárosból hirtelen ipari központtá nőtt város utcái nem bírják a meghatványozódott kocsiszám miatt sem a mai forgalmat, ezen a terelőutak hálózatával kívánunk segíteni, hogy a forgalom visszatérhessen a normalitás határai közé. A minap jóváhagyott városközponti terv például azzal számol, hogy a gépkocsiforgalom csak kis hányadban haladjon át itt – sebességkorlátozás fogja a gépkocsivezetőket arra sarkallni, hogy inkább a terelőutakat használják, ha gyorsabban akarnak célba érni. A belvárosi sétálóutcák, a leendő mélygarázs szintén szerkezetoptimalizáló hatású lesz. A város pedig élhetőbb, mint ma.
Hozzászólások
2011. október 12., szerda 00:36
ladoga2009
571 hozzászólás
@kardazoli: "Ennek a városnak a büdösssss életben nem lesz anyagi lehetősége sem most sem tiz év múlva viaduktok és repülőterek épitésére."
Igazad lehet, mert a közel 12 millió eurót is meg kell adnia valakinek...

2011. október 12., szerda 01:05
Mirke
2733 hozzászólás

Mit hülyéskedünk? Járjuk csak be az Olt mentét városunk alatt ,azt tegyük rendbe elsősorban ! Méghogy repülőtér !? Jó lesz az Vidombákon (ha lesz ) . Mi meg ne akarjunk csokornyakkendőt kötni a csupasz nyakunkra , lakkcipőt a lyukas fenekű csizmanadrághoz . Nyilván jó lenne valakiknek a szépmezői " zabrált " földekért újra nagyot kaszálni , ha már a pityóka a kutyának sem kell ,sem a mezőgazdaság ! Ez van barátaim .

2011. október 12., szerda 06:47
Marburg
350 hozzászólás
Hogy lehet ilyeneket kitalálni ,s azonkívűl jobb lenne fontosság sorrendjében venni a dolgokat,nem 3 hidat megépiteni mikor még az az egy sem jó ami van.S kikkel építenének hisz a szakmunkások mind külföldön dolgoznak .


2011. október 12., szerda 08:20
lacafaca74
2661 hozzászólás
A terelőút ötletét jónak tartom, a többi enyhén sci-fi. Brassón sokat javított a terelőutak létrehozása, remélem az elkövetkező években sikerül hasonlót kivitelezni Szentgyörgyön is. Az anyagiakra pályázni kell, de úgy látom ez is beindult. Sok sikert.

2011. október 12., szerda 09:39
molnarb14
59 hozzászólás
Kedves mindenki!... a reptér ötlete, mint olyan nem akkora hülyeség, főleg, hogy a Vidombáki próbálkozás eleve halva született ötlet, pont mint ahogy annak idején a '70-es években volt... Így hogyha van rá lehetőség, akkor miért ne? De ha már abban gondolkodunk, hogy reptér, akkor nem kéne kiszúrni a lehetőség lufiját holmi kis füves pályával, mert az a város számára oly keveset segít, hogyha egy két turista magángépével le tud szállni, nyugodtan lehet akkorát, hogy azzal teret nyissunk esetleges befektetőknek amely így könnyebben meg tudja közelíteni a várost, ezáltal új munkahelyek, stb, gondolom nem kell ragozzam (a cikkírónak meg üzenem, hogy a mai röpködős világban a Szépmezőn urakodó szél nem jelent akadály)... A terelőutak és hídak ötlete nagyon jó, egyszerűen kiváló, kedves Marburg, szerinted mitől ment tönkre ez az egy szem híd?... A túlzott megterheléstől és a karbantartás hiányától, de úgy tűnik, hogy a jelen városvezetés a karbantartási dolgokra elég sok hangsúlyt fektet, ergo a túlzott megterhelés marad csak, amit még pár híddal tényleg lehet enyhíteni... Sajnos a cikk elején említett oldalon nem sok információ tekinthető meg a témával kapcsolatban, csak a központ fejlesztési tervét találtam meg, ami első pillanatásra szívet melengető, talán még másodikra is... harmadikra az ember észrevesz némi apró hiányosságokat, mint például a Mihai Eminescu utca 250 méteres zsákutcának való alakítása... Mégis minek? Ha véletlenül parkolókat képzelnek el benne akkor még elcsúszik, de amúgy eléggé fölösleges, akkor már inkább ott is lehessen sétálni pár szép fa alatt... Amúgy elismerésem, végre mozgolódik vlmi a városban, de azért egyet tudok érteni Mirkevel is, jó lenne a meglévő dolgokra is hangsúlyt fektetni, lásd Olt mentének rendbetétele... Végezetül meg őszintén remélem, hogy kevés olyan ember kerül aki tiltakozni akar a fejlődés ellen. Gondoljunk a jövő nemzedékre, ne csak a saját seggünket meg kényelmünket féltsük!

2011. október 12., szerda 10:22
karoly
7 hozzászólás
Ahogyan kardazoltan mondja: "haverok, barátok, egyéb állatfajták földterületeire" .Ez a vezérvonal. Büdös a tyúkgyár? semmi baj, attól még belterület lesz sok tízhektár a szomszédságban és elfosott fejlesztés Kilyéntől - Szotyorig, ugyanúgy mint az oltmenti árterületek, stb, stb. "A Sugásfürdőre vezető út mente továbbfejlesztése szintén várható, rá is fér, az őrkői telep miatt is alapos feljavításra szorul. ...– Az országút mentén kifelé menet, jobb oldalon még egy ötvenméteres sávot csatolunk a belterülethez," - Nahát, oda elég 50 méter is, hiszen sem nem büdös sem nem árvízeszélyes, de tulságosan déli oldal túlságosan jó panorámával.

2011. október 12., szerda 11:27
bjork
15 hozzászólás
Ne szabj határt az álmaidnak. Legalább azoknak ne! Miért ne lehetne - pályázati vagy közvetlen állami támogatásból - kis sport/polgári repülőteret álmodni... Egyébként ezt a sportrepülősök egyesülete is kérte. Nem hiszem hogy valaki a közvilágítás, csatornázás stb. árát csoportosítaná át erre a célra. Legfennebb a permetező gépek és a mentőhelikopterek fogják használni, nem is beszélve a majdani autonóm székelyföld légierejének gépeiről. Ha kilőhető medve ára lennebb kúszik, még az is elképzelhető hogy nem Tiriac Bihar megyei telkére mennek "vaddisznólkodni" a "charteres" vadászok, hanem ide. A kilencvenes években beindult fejetlen városrendezés siralmas eredményei után (lásd a "Rózsadomb" koncepciótlanságát, a város kijáratainál észlelhető kaotikus építkezéseket, amelyre előbb vagy utóbb rászabtákaz engedélyt is, sajnos), most van valami logikai vonala ennek a tervnek. Ja, hogy egyesek nyerni is fognak ebből-abból, az természetes. Mindig is így lesz, csak a nyerők arca fog változni. De ha a közösség is nyer valamennyit, akkor egészen elviselhető. Mindenképpen el kell menni a közvitára és ott előtárni az érveket. Ki ezt emeli ki hozzászólása során, ki azt szidja. Ha ott lenne mindenki, közelíthenék az álláspontokat. Annak idején Gödri Ferenc is álmodott nagyokat, hümmögtek is a polgártársak, aztán lett az álmokból dohánygyár, bővített textilgyár, állandó színpad, múzeum, útkövezés. Nagyokat álmodott, nagyokat mondott, de az idő sok mindenben igazolta. "Sep­si­szent­györgy nél­kül, mint fej nél­kül, Há­rom­szék­nek el kell vesz­nie, ha Há­rom­szék el­vész: vé­ge Székelyországnak, ha Székely­ország el­pusz­tul: oda Er­dély­or­szág, ha Er­dély el­esik: utá­na dűl Ma­gyar­or­szág, Ma­gyar­or­szág nél­kül lőt­tek Auszt­ri­á­nak is, a Mo­nar­chia pusz­tu­lá­sa pe­dig fel­dön­te­né az egész eu­ró­pai bé­két, te­hát: Sep­si­szent­györgy fenn­ál­lá­sán nyug­szik az egész eu­ró­pai egyen­súly, mely hogy mi­nél szi­lár­dab­ban áll­has­son: ad­jon meg a ma­gas kor­mány min­dent, amit csak en­nek a vá­ros­nak sze­me-szá­ja kí­ván, de ha­mar ám... kü­lö­nö­sen a föld­vá­ri vasútvonalat..." - mondta. Persze, a földvári vasútvonalból nem lett semmi, de merjünk már nagyok is lenni.

2011. október 12., szerda 11:41
kerekeslaszlo
45 hozzászólás
A fejlesztesi elkepzeleseket udvozlom. Ket hianyzo osszetevo bevetelet javasolom: 1.) A sokat halogatott ipari-agro park helyenek kijelolese(es megvalositasa). 2.) A valaha tervezett FUVESZKERT helyenek kijelolese- ugyanis kies varosunk zold ovezete regota nem gazdagodott. Egyuttal turisztikai vonzero lehetne, termeszetszeretetre nevelest szolgalhatna es genbank, biologiai sokfeleseg megismereset es megorzeset is szolgalhatna.
Sepsiszentgyorgy.2011. okt. 12. Tisztelettel: Kerekes L

2011. október 12., szerda 11:52
szokegeza54
36 hozzászólás
Jobb lenne fontosság sorrendjében venni a dolgokat, nem három hidat építeni mikor még az az egy sem jó ami van.S kikkel építenének hisz a szakmunkások mind külföldön dolgoznak , mert nagyjából a munkahelyek megszűntek , a nagyobb gyárak mind bezártak .

2011. október 12., szerda 12:07
molnarb14
59 hozzászólás
@kerekeslaszlo: Jó a felvetés nagyon tetszik... erről jutott eszembe a Sugásfürdői állatkert sorsa... ha nem is éppen állatkert, de egy szép vadasparkot vagy vlmi hasonló jellegű létesítményt újra létre lehetne hozni, ahol természetes környezetben figyelhetjük meg az állatokat...
@szokegeza54: Nem kéne ismételgessük egymást, illetve miért nem közelítünk más perspektívából: új híd = új munkahely s így akkor más is boldog... miért mindig ez a negatív hozzáállás... ez a baj a mai világgal, hogy mindenben csak a rosszat keressük még ha nincs is!!!
De remélem hogy nagyon sok résztvevője lesz ennek a megbeszélésen és a terveket támogatás, illetve sok új, szép dologgal való kiegészítése :)

2011. október 12., szerda 13:26
elekes
133 hozzászólás
molnarb14: “... a reptér ötlete, mint olyan nem akkora hülyeség, főleg, hogy a Vidombáki próbálkozás eleve halva született ötlet…”
bjork: “Miért ne lehetne - pályázati vagy közvetlen állami támogatásból - kis sport/polgári repülőteret álmodni... Egyébként ezt a sportrepülősök egyesülete is kérte.”
Nos, mindkettőtökkel egyetértek, engedelmetekkel kiegésziteném a reptér témáját egy- két gondolattal.
1.) A brassói repülőklubban vitorlázórepülő jóbarátaimtól tudom: régi vágyuk, a Covaero néven bejegyzett háromszéki repülőknek legyen ITTHON egy saját bázisuk, saját infrastrukturájuk. Ez a székely sportrepülés ügyét “hazahozhatná” Brassóból, és jelentősen megnövelné az érdeklődést e nemes sportágazat iránt a saját fiaink, lányaink körében. Nem tudom, mennyire ismert a tény, de több helyi fiatal gyakorolja a könnyűrepülés különböző változatait, mintsem azt gondolnák. Fölteszek egy költői kérdést: székelységében elkötelezett ember gondolhat-e olyat, hogy ez egy nem helyén való, megalapozatlan, túlzott elvárás? Nem, büszke székely ilyet nem állithat. Legyen hát helyi bázisuk a szentgyörgyi, a megyebeli repülni akaróknak, igy van ez rendjén, merjünk álmodni, nagyot akarni, nagyok lenni, saját portánkon.
2.) Napnál világosabb az is, hogy egy ilyen reptér nemcsak a helyi sportrepülés felfuttatását szolgálná. Nem egy visszajelzésről tudok, potenciális magyarországi befektetők részéről, amit röviden igy lehetne summázni: “ ha lenne bár egy füves repteretek, egy kis hangárral, ahová biztonságba helyezhetném a gépemet, akkor szivesen nyitnék nálatok vállalkozást, mert egy-kettő átrepülhetnék Szentgyörgyre. De egy napot kocsikázni Budapestről, arra nem vagyok hajlandó.” Az efféle befektetői logika, lehet, első hallásra nem szimpatikus, de a befektetőt a saját gondolatmenete szerint kell megitélni. Tény, ha lenne itt egy kisebb polgári reptér, az nagyon idevonzaná egyrészt a potenciális befektetőket, másrészt hatalmasat lenditene a helyi turizmuson is.
3.) Tavaly magam is ott voltam egy szűkebb delegációval a polgármester úrnál, mikor is a reptér szükségességét felvetettük, és nagy örömmel nyugtáztuk pozitiv hozzaállását. Sőt, mint kiderült, a sportigényeinket kielegitő reptérnél ambiciózusabb elképzelés megvalósitása van teritéken. A fogadásról távoztunkkor úgy éreztük, ha a kitűzött cél nagyobbra, merészebbre sikeredik, mint amit sportrepülő szinten felvetettünk, megálmodtunk, azt mi maximálisan üdvözöljük ! Merthát, kit zavarna ugyan szentgyörgyi polgártársaim közül, ha városunk leendő repterén leszállhatnának 40-50 személyes kis/közepes utasgépek, melyek alig több, mint egy óra alatt közvetlenül Budapestre repitenének minket, bekapcsolva ott a nagyvilág körforgásába?
4.) Ami Vidombakot illeti, az mostanra nagy léptekkel épül, de ha meg is lesz az ottani nagyforgalmú reptér, semmiképpen nem teszi majd fölöslegessé a megálmodott szentgyörgyi repteret: ez utóbbi a miénk lesz, és közvetlenül fogja szolgálni regionális érdekeinket. Elég megnézni, hogy nyugaton a kis, közepes, illetve a nagy repterek, légikikötők milyen sűrű hálózatot alkotnak: alig több mint 30 kilóméteres távolságon belül legalább két reptérbe “ütközöl ”!
5.) Cikkünkben a szélirányról is szó esik. Szintén vitorlázó barátaimtól tudom, - és elhiheti mindenki, ők szakőrtői a kérdésnek (!): Szépmezőt, fekvése, uralkodó széliránya révén MÉG A JÓ ISTEN IS REPÜLŐTÉRNEK PREDESTINÁLTA, azzal a rejtett elvárással, hogy ide a székelyek egykoron meg is épitik repterüket !
Úgy legyen. Merjünk álmodni, merjünk nagyok lenni!
A reptér ügyében hiszek, és kivánom, mielőbb megvalósuljon. Ez nem “pártpolitikai” kérdés, ez közös ügy, minden szentgyörgyi, minden háromszéki érdeke.




2011. október 12., szerda 13:47
molnarb14
59 hozzászólás
@elekes: Mintha csak a szívemből szólna... ;)

2011. október 12., szerda 18:58
Ferencz
2983 hozzászólás
"Sepsiszentgyörgy többet érdemel. " Amondó volnék, hogy egyelőre valósuljanak meg a cikkben leírtak, aztán mehetünk tovább! Merjünk már végre nagyobbak lenni emberek! S hogy elejét vegyen minden találgatásnak: nem birtokolok földet sem Sepsiszentgyörgyön, sem annak 100 km-es körzetében.

2011. október 12., szerda 20:33
Kenesei
746 hozzászólás
A terelőutak és a hidak ha megvalósulnának, fantasztikus sikert alkotnának, de rengeteg pénz kell rá, csak azután kellene esedékes legyen a repülőtér és az is olyan ,amely fogadhatja az Airbus 320-as gépeket inklúziv. Csak amolyan gyerekeknek szánt repterecskét nem érdemes elkezdeni. De mindez - ahogy a cim mondja - egyelőre álom, de adja a Úr, hogy megvalósuljon. P.S.- Úgy-e nem csak ugratás az egész ?

2011. október 12., szerda 20:53
Marburg
350 hozzászólás
Egyik legfontosabb dolog,hogy nehogy az megtörténjen ,hogy példáúl megegyeznek egy árban a kivitelezővel ,aztán majd valami rejtélyes okból a számlák csak elkezdenek növekedni, mert ilyenekre sok példát találunk mostanában.

2011. október 12., szerda 21:11
Marburg
350 hozzászólás
Kenesei,ezek az Airbusok Szentgyörgyön leghamarabb 2100 ban.

2011. október 12., szerda 21:14
Kenesei
746 hozzászólás
Való igaz, Marburg.

2011. október 12., szerda 21:22
Marburg
350 hozzászólás
S a varjaknak a parkban is kellene már egy terelőút

2011. október 12., szerda 21:27
Kenesei
746 hozzászólás
Plussz egy repülőtér irányitótornyostól.

2011. október 12., szerda 21:37
Marburg
350 hozzászólás
A varjaknak az irányítótorony a ttoronyóra ,milyen szépen látszik a képen ,még képeslapként is elmenne

2011. október 12., szerda 22:24
Elekes
133 hozzászólás
Kedves Kenesei, nem állitom, hogy föltétlenül Airbus 320-ra, vagy Boeing 737-ra kell méretezni egy esetleges szentgyörgyi repteret. Van más, kis és közepes kategóriájú tipus, mely bőven elég lenne, némelyik füves reptérről is felemelkedik. Ime, néhány példa:
L410 Turbolet
http://youtu.be/slWFWR8RO7o

Fokker 50 CityJet
http://youtu.be/BD2l97Ej6E4

Saab 2000
http://youtu.be/TP3m2CKd4Kc



2011. október 12., szerda 22:31
molnarb14
59 hozzászólás
@Ekekes: Ebben szintén egyet tudok érteni, de ezeknek a madaraknak kb. ugyan olyan hosszúságú pályára van szüksége mint a B737 vagy A320 családok tagjainak, szóval akkor már a fűre egy kis alap, majd aszfalt, némi világítás és máris vagy egy decens repterünk amivel ki lehet állni bátran a világ elé... esetleg az előbbi felsorolásba még megemlíteném az ATR42/72 családot is...

2011. október 12., szerda 22:44
Kenesei
746 hozzászólás
Elekes, lehet te közelebb állsz a valósághoz, az A320 és a B737 igen nagy falat lenne számunkra.

2011. október 12., szerda 22:45
Kenesei
746 hozzászólás
Elekes, lehet te közelebb állsz a valósághoz, az A320 és a B737 igen nagy falat lenne számunkra.

2011. október 12., szerda 22:55
Elekes
133 hozzászólás
Nyilván, "molnarb14", én sem gondolom, hogy a"füves" reptér lenne a végső megoldás, de lehet átmeneti fejlesztési szakaszokban gondolkodni, és akkor egy első fázisban ez is megtenné, kisebb gépeknek, mint az L410 például. De mivel te megtisztelő érdeklődést mutatsz a téma iránt, annyit "megsugok", hogy a felvázolt elképzelések - lásd első hozzaszólásom 3-ik pontját - valóban nagyon ambiciózusak. Csak éppen úgy gondolom, hogy nem az én tisztem ezeket a részleteket megosztani. Ma, kb. egy esztendővel a nevezett beszélgetés után azt is biztató jelnek tekintem, hogy az elképzelés helyet kapott az új városrendészeti tervben, és a mai napon ez hivatalosan is napvilágra került, a sajtó útján. A szakmai viták után valószinű újabb részletek kerülnek nyilvánosságra, de úgy gondolom, ezeknek a megosztása legyen az "illetékesek" dolga.

2011. október 12., szerda 23:04
Elekes
133 hozzászólás
Egyszóval, kedves Kenesei, és molnárb14, ha élünk, meglátjuk, mi lesz belőle. De ami biztos, nézzünk szét a világban, még akkor is, ha ez a világ pillanatnyilag nagyon beteg, és nagyon rossz irányba megy, de szerintem ha egyszer a dolgok helyre állnak, regionális fejlődésünk nélkülözhetetlen eleme lehetne ez a reptér, mint bárhol, a világ bármely régiójában. Tehát mondhatni, "fanatikus" hive vagyok. Mert elegem van, hogy egy gazdaságilag lerobbant, ócska, reménytelen régióban élek, és jó lenne egyszer ezen az áldatlan állapoton már tú lenni. Gondolom, igy vagy úgy, de minden becsületes székely ezt szeretné.

2011. október 13., csütörtök 08:54
molnarb14
59 hozzászólás
Pontosan így van, Elekes, reméljük a legjobbakat :)

2011. október 13., csütörtök 10:10
makedon
19 hozzászólás
Hát legalább álmodozni lehessen!
Én sajnálnám szépmezőt. Nem lenne elég a mostani lőtér és környéke? Némi tereprendezéssel egy 1500-2000 m -es kifutót össze lehetne hozni. Az egészségügyi banzáj meg lehetne Sugásfürdőn, lévén a lőtéren nincs borvíz.

2011. október 13., csütörtök 10:15
molnarb14
59 hozzászólás
Lehetni lehetne, csak kb többe kerülne a tereprendezés mint maga a reptér, ráadásul meg túl közel van a városhoz, és még sorolhatnám... tényleg Szépmező ideális ilyen célokra millió és még 1 szempontból.

2011. október 13., csütörtök 10:33
csacsi
311 hozzászólás
Füves reptér?Hát az meg kinek, egy pár sportrepülőnek? A lakosságnak semmi haszna nem lenne belőle. Az A320-as egy közepes gép, legalább azokra kéne gondolni ha már reptérről beszélünk.

2011. október 13., csütörtök 11:47
elekes
133 hozzászólás
Kedves "csacsi", kérlek szépen, olvasd el figyelmesen, amit ott fennebb leirtam. Világosan kifejtettem, hogy elsődleges cél a régió felfuttatása, ez pedig nem sportreptérrel valósul meg, hanem egy, legalább közepes gépeket fogadó, polgári reptérrel. Ebben a folyamatban a füves reptér lehetne egy első fejlesztési szakasz, mert, mint fennebb leirtuk, van az a polgári kis-és közepes gép, mely ezekről is biztonságosan üzemel. De azt is megirtam, hogy a polgármesternek ennél ambiciózusabb elgondolásai vannak (hálistennek), de nem az én tisztem erről beszélni. Várjuk meg a hivatalos elképzeléseket, pontosabban az elképzelések hivatalos bejelentését, és akkor még egyet jót vitázunk a témán.
Másrészt viszont, ha már ez megvalósul, akkor adjunk helyet egy sportreptérnek is, mert sok helyi polgártársunk űzi, mégpedig szép eredményekkel a légisportokat, és úgy gondolom, ők ennyit megéredemelnek. Én ha nem is vagyok gyakorló légisportoló, csak úgy, a saját lokális nemzeti önbecsükésem azt súgja, hogy igenis, legyen itt repülőklubb (is !), mert csak azután fog kiderülni, hogy mennyi tehetséges, rátermett fiatalunk van, akik ebben is eredményesek lesznek.
Tudtad "csacsi", hogy a szentgyörgyi repülők saját motoros gépüket épitik, és elárulom neked, rövidesen hallani fogsz erről a "MADE IN SEKLERLAND" repülőről, itt e lap hasábjain. Legyünk büszkék ezekre a fiúkra, és adjunk nekük esélyt, hogy ITTHON bontogassák szárnyaikat.

2011. október 13., csütörtök 12:02
elekes
133 hozzászólás
Kedves "molnarb14", igazad van, a területrendezés nagyon sokba kerülne, a városhoz való kritikus közelség sem elhanyagolható, de mint mondtam, van néhány ennél is fontosabb szempont, nevezetesen a reptér domborzati akadályokhoz viszonyitott fekvése, az uralkodó széliránnyal kombinálva. Mindezen szempontokat egybevetve, Szépmező messze veri a többi számitásba jöhető terepet.

2011. október 13., csütörtök 12:34
Kenesei
746 hozzászólás
Úgy van csacsi, mi kitartunk a "polgári reptér" mellett, ha a fene fenét eszik is, nem elég a füves reptér.

2011. október 13., csütörtök 12:35
molnarb14
59 hozzászólás
Csacsikám, néha nem ártana elolvasni az előtted szólokat is a cikk mellett s akkor meg nem születnének felesleges kérdések és bejegyzések...

@Elekes: ez pontosan így van és nem utolsó sorban fantasztikus spottoló lehetőségeket is biztosítana a szépmezői helyszín :)

2011. október 13., csütörtök 14:43
abc
318 hozzászólás
a terelőutat csak most emlitik, de valami csodálatos véletlen során, pont a valamikor elkészülő terelőut mellé már épitkeznek uzon és kilyén közt. szintén csodálatos véletlen de a leendő terelőut részei alatt található földterületek mind gazdát cseréltek. (véletlenek pedig nincsenek)
**********
egyébként gazdagodjon(csenjen) aki tud, de ideje lenne a városért is tenni valamit

Ha hozzá szeretne szólni, jelentkezzen be
Felhasználónév:
Jelszó:


Miért regisztráljon? Regisztrált felhasználóként:
  • Hozzászólását csatolhatja írásainkhoz
  • Feliratkozhat a hírevélre
  • Saját profil-oldala lesz a Háromszék weboldalán


A regisztráció ingyenes !!!

Regisztráljon most
Tisztelt Látogatónk!
2012 Február elsejétől friss lapszámunk honlapunkon 0-16 óra között kizárólag megrendelők számára érhető el.
A Háromszék online változatának friss lapszáma egész nap ingyenesen elérhető azok számára, akik előfizetnek a Háromszékre (a nyomtatott újság ára 20 lej havonta, 4.76 euró) a H-Press lapterjesztőnél, a postán (csak Kovászna megye területén), vagy interneten. Ennek érdekében az előfizetők a regisztrációnál használt e-mail címükről küldjék be a nyugta adatait (név, lakcím, nyugtaszám, dátum, az előfizetés időszaka, összeg) a hpress@3szek.ro címre;
A Háromszék online változata külön is megrendelhető a www.3szek.ro weboldalon a PayPal-rendszer segítségével, vagy bankkártya-fizetéssel, illetve személyesen a szerkesztőség pénztáránál. Az előfizetés ára havonta 3.8 euró (vagy az ennek napi árfolyamon megfelelő lej, dollár, forint.). A három, hat, illetve 12 hónapra előfizetők számára 5, 7, illetve 10 százalékos kedvezményt biztosítunk (lásd az alábbi táblázatot; a valutaárak az árfolyam függvényében változnak).
Háromszék nyomtatott+online
HónapEURRONUSDHUF
1 4,76 ~20,00 ~5,9 ~1438
3 14,28 ~60,00 ~17,7 ~4316
6 28,56 ~120,00 ~35,5 ~8632
12 57,12 ~240,00 ~70,8 ~17264
Háromszék online
HónapEURRONUSDHUF
1 3,80 ~15.99 ~4,73 ~1150
310,83 ~45,57 ~13,48 ~3277
621,20 ~89,22 ~26,39 ~6417
1241,00 ~172,69 ~51,00 ~12420
Ha meg szeretné rendelni a nyomtatott vagy az online változatot, be kell lépnie felhasználói fiókjába.
Ha Ön már regisztrált, lépjen be kontójába
Felhasználónév:
Jelszó:
Ha még nincs fehasználói fiókja, itt Regisztrálhat
- Bokor Gábor:
Hiába a tiltótábla
Hiába a tiltótáblaKitiltották a három és fél tonnánál nagyobb összsúlyú teherjárműveket a Kovászna–Zabola útvonalról. A Ko­vász­nán felszerelt, kamionoknak kötelező útirányt mutató tábla szerint a súlyosabb járművek a kovásznai vasútállomás–Tamásfalva útvonalon érhetnek Zabolára. Az útjelzőt senki nem felügyeli, így a teherkocsik a tábla megkerülésével továbbra is a Zabola irányába megöntött új aszfalton közlekednek.

- Simó Erzsébet:
Talányos magánosítás
Egyre több pénz fölött rendelkezik az egészségügyi pénztár, mégis egyre gyatrább az ellátás. 2004 óta – amikor létrejött ez az intézmény – bevétele 4,1 milliárd új lejről 16,4 milliárd új lejre emelkedett, mégis folyamatosan kevesebbet nyújt a biztosítottaknak – olyannyira, hogy ma már a teljes ingyenes orvosi ellátás álom.

Archívum
<<2012 május>>
HKSzCsPSzV
1
6
13
20
27
28
29
30
31
Legújabb galéria
Szavazás
Online látogatók
Legújabb hozzászólások
Várható időjárás Sepsiszentgyörgyön
BNR Valutaárfolyam
Most megy a TV-ben:
Médiapartnerünk a:
HHRF
© 2003-2012 H-PRESS - Minden jog fenntartva - Háromszék, független napilap Sepsiszentgyörgy
programozás: laca.ro
- RSS