Sepsiszentgyörgy, 2014. november 21., péntek 12:05
Köszöntjük Olivér nevű olvasóinkat!
Regisztráljon, és szóljon hozzá írásainkhoz
felhasználó jelszó
hirdetés
Tartalom
2014. november 21., péntek:
Legolvasottabb 10 írásunk:
Legtöbb hozzászólás:
hirdetés
2014. január 11., szombat: Máról holnapra

Kormányfői idétlenkedések

Rossz napja lehetett tegnap a miniszterelnöknek: délben még csak azt kellett lenyelnie, hogy gyorsan összefércelt, felelősségvállalással elfogadott decentralizációs törvényük az alkotmánybíróságnál híjával találtatott, s újragondolás és -szövegezés okán visszaküldték a parlamentnek.
Néhány órával később az Európai Bizottság figyelmeztette a román kormányt, hogy a 2014–2020-ra kidolgozott partnerségi szerződése elképzelés nélküli, semmitmondó, közhelyekkel teletűzdelt dokumentum, s látványosan sugallja, hogy semmit sem tanultak az előző kormányok hibáiból. A kudarcos napra mintegy feltette a koronát a hír, miszerint az idelátogató Victoria Nuland, az Egyesült Államok külügyi államtitkár-helyettese egyszerűen találkozni sem kíván az ország miniszterelnökével. Bár hazai hírforrások és Titus Corlăţean külügyminiszter igyekezett azt a látszatot kelteni, mintha Ponta sűrű programja miatt nem kerülhetne sor a találkozóra, utóbb kiderült: az amerikai vendég nem kívánta látni Románia miniszterelnökét, így hát a kora déli órában tartott kormányülés után úgy eltűnt Victor Ponta, mint szamár a ködben. Este, körülbelül az idő tájt, amikor Victoria Nuland gépe leszállt az Henri Coandă reptéren, Pontát is megpillantották ott. Utazott. Ez ügyben magyar tanácsadója, Frunda György is igencsak leszerepelt Amerika-ellenes nyilatkozatával, amolyan farkasvakság vagy a főnök iránti teljes lekötelezettség kell ahhoz, hogy Uncle Samként emlegesse valaki napjainkban az Egyesült Államokat.
Victoria Nuland romániai programjából – csak az államelnökkel és a külügyminiszterrel kívánt találkozni – kiderült: mind Nyugat-Európa, mind az Egyesült Államok igencsak zokon vette, hogy azon a bizonyos december közepi „fekete kedden”, megcsúfolva a jogállamot, a hetvenszázalékos parlamenti többség – természetesen kormányfői kívánság szerint – megszavazta az új büntető törvénykönyv előjogokat biztosító módosítását, és kis híján átgyúrták a nagykutyáik amnesztiáját szavatoló törvényt. Csak hab volt a tortán, amikor néhány napja Năstase börtönbe vonulásakor politikai pert emlegetett, s Traian Băsescut próbálta felelőssé tenni.
Ponta mintha eltévedt volna a hatalom útvesztőiben, környezete érdekhálózatában, s elfelejtette vagy soha nem is tudta, hogy amikor Romániát befogadták a világ két elit klubjába, a NATO-ba és az Európai Unióba, azt is vállalta, hogy beáll a jogállamok sorába, ahol az igazságszolgáltatás független, az állampolgárok egyenlőek, a kormány, a miniszterelnök megbízható és szavatartó. Ha nem, akkor a civilizált világ szóba sem áll vele.
 
Hozzászólások
2014. január 11.
szombat 02:10
Szekeres
2084 hozzászólás
Ez Románia igazi arca........

2014. január 11.
szombat 08:15
lacafaca74
3950 hozzászólás
A baj az hogy jönnek mennek a diplomaták de semmi sem történik. A kutya ugat a karaván halad. Büntetni kellene ezt a tákolmány országot keményen hogy jobb belátásra bírják.

2014. január 11.
szombat 08:43
kedvesgyuri
2634 hozzászólás
Tipikus bukaresti önérzeteskedés: amennyiben, az amerikai főméltóság nem kiván szóba állni a román miniszterelnökkel, a román miniszterelnök, bújkálni kezd és elterjeszteti a hírt, mely szerint roppant foglalt. Kit ne lepne meg, a főromán hirtelen támadt elfoglaltsága, mikor az előző időkben naponta sajtóbeszámolókat tartott, szinte kisajátított minden hír televíziót. Megjött Victoria Nuland, és Ponta kussol. Ponta kussolt, de nem úgy az udmrs kiskutyája Frunda György gyászmagyar tanácsadó. Ő kikérte magának Victoria Nuland asszony látogatását. Keményen leugatta az Egyesült Államokat. Nem hazudtolva meg, bolsevik gondolkodásmódját, imperializmussal vádolta Amerikát. Már fel sem vetem, mekkora kárt okozott, a kommunistafattyú nemzetáruló, az erdélyi magyarság megitélésében. Ugaynis ő, az udmr egyik csúcsvezetője. Az udmr pedig, úton-útfélen, az erdélyi magyarság egyetlen legitim képviseleteként, mutatja be magát. A Nagyvilág szemében maga az udmr, és általa az egész erdélyi magyarság, állt volna ki, eget rengető, pofátlansággal, brutalitással, azzal Az USA-val szemben amely számon kérte a Romániai jogállamot veszélyeztető középkori, feudális törvények beiktatását. Próbáljunk egy kicsit egyszerűsíteni. Ki az aki kiáll a román parlamentben meghozott, feudális kiváltságokat,, szabad rablást, szabad korrupciót biztosító törvény mellett? Senki más mint az erdélyi magyarság, a nemzetáruló Frunda György képviseletében. Nos ez a haszna, az udmr által képviselt, egypártrendszerünknek! Szavazzon csak tovább az elbutított nép a gyászmagyarokra! Pecsételje továbbra is a tulipánt! Az majd elárulja őket a román politikának, de a Nagyvilág előtt is keményen lejáratja. Évekkel elhalasztja, hogy a Nagyhatalmak előtt, akár szóba is kerülhetne az erdélyi magyar sors. Hogy is próbálnák a demokratikus Nagyhatalmak azt a nemzetrészt akiket Frundafélék képviselnek?

2014. január 11.
szombat 08:57
gyula
1138 hozzászólás
Azért jó lenne tudni hogy ez a hölgy miért is gyurt le 10 ora repülést vagy ennél is többet,biztos vagyok hogy nem azért hogy ezeket a mákvirágokat személyesen láthassa.A másik dolog hogy lehet pont ez egyszer a pontyinak igaza van ha az ellen tiltakozik ami ebben az alábbi hirben ál:

http://hungarian.ruvr.ru/2014_01_10/Amerikai-tervek-terroristak-Romaniaba-torteno-telep-tesere/

mert ha ez megtalál valosulni akkor az országban levö összes ellenzéki ugy román mind magyar vagy más nemzetiségü attól a naptól fogva életveszélybe forognak mert biztos vagyok ha már menedéket adtak ezek a gazemberek ezeknek az örülteknek akkor majd a szolgálataikat is hasznositani fogják az ellenzék ellen.

2014. január 11.
szombat 09:23
lacafaca74
3950 hozzászólás
Itt aki büntetni tudná ezeket az a választó polgár. De kétségeim vannak. RMDSZ forever, soha a büdös életbe nem szabadulunk meg tőlük. Ezek a sz.arháziak ott lesznek valamelyik román párt képviseletében a parlamentben még akkor is mikor már a pártjuk rég az örök vadászmezőkön lesz.

2014. január 11.
szombat 09:42
GIPSZY
777 hozzászólás
Bizony tornyos és sötét felhők tornyosodnak szeretett hazánk egén. Villámcsapás még senkit nem ért ,de folyamatban van, akár a büntető törvénykönyv megszavazása. Ehhez "építő jellegű " segédkezet nyújtott az RMDSZ IS. Persze ne tévedjünk: Nem minket önmagukat védték az esetleges vétkektől. Hiába na,néha fekete bárányok is születnek.

2014. január 11.
szombat 09:55
elsopotyi
653 hozzászólás
Szerintem FRUND urnak toketesen igaza volt, es van.Nincs senkinek amerika gyulolete ,de a egy oreg beteg, munkanelkuli nem amerikai second hand fegyvereket eszik hanem kenyeret, tejet, sot ha elni akar korhazra van szuksege, orvosagra, nem katonai tamaszpontra.De ugyltszik nem szabad csak dicserni es ny.....i nem szabad az igazat megmond.HAT LEGYUNK SZOLGAK MINEL HAMARABB UGYIS AZOK VAGYUNK, DE NE BOLCSELKEDJUNK MAS TEMAKBAN AMIT SZINTEN A NATO SUA DONT EL.HALGASUNK.

2014. január 11.
szombat 10:10
trovacsek
1044 hozzászólás
Gigel megint benyalt egyet gazdainak!Bo nyallal!Emberek,mennyi egy hatgerinc tarto pant?Tartsunk gyujtest es vegyunk egyet neki!Nagy szuksege van ra!

2014. január 11.
szombat 10:13
kedvesgyuri
2634 hozzászólás
Mi lenne ha pontosan putypuruty kezdené el a kussolást? Esetleg a saját kommunistafattyai között terjesztené írástudatlan suszterfilozófiáját?

2014. január 11.
szombat 10:34
dinibacsi
10625 hozzászólás
ponta eltévdt a kormányzás utvesztöjében????Ugyan már,egy percig sem tudta sem azt,hogy hol van,sem azt,hogy mit akar!!Romániát nem kormányozza az imf-nkivül senki!!aki 70%-os többséggel sem tud kormányozni,az vándoroljon ki bangladeshbe!

2014. január 11.
szombat 11:01
kedvesgyuri
2634 hozzászólás
Hisz többségük valóban bengáliából jött, miért is mennének vissza. Ott miféle dákórománesz történelmet kellene kitalálniuk?

2014. január 11.
szombat 11:07
dinibacsi
10625 hozzászólás
ott könnyebben menne,tudod,a pakisztáni gének közösek!

2014. január 11.
szombat 13:11
figyelo
353 hozzászólás
Ezek a pontyaek azert vannak fizetne altalunk, hogy kialljanak a teve ele es elmondjak, hogy aztan mar pedig megmondtak, hogy mi fog tortenni...

Ilyen kis pitianer ugyek, mint , hogy felbomlik az USL vagy nem bomlik fel..akkor ki mit mondott, ki milyen ugyes, mennyire igazat mondott, stb..

A valos problemak, meg..hat igen azok ugy vannak..de hat ahhoz esz kellene meg akarat azokat megoldani...

Hat nem konyebb errol a populista beszelgetest folytatni a tvk elott? hat erre van igeny emberek..ez a Nagyromania tobbseg...

Akkor minel akarjanak ok mast? :)

2014. január 11.
szombat 16:35
szekelyse50
3309 hozzászólás
A valóság az hogy ebben a hazában semmit nem tesznek az erkölcsi normák oly kevés életben tartásáért,részben mert nem ismerik,vagy ha igen akkor büszkeségből,hiszen a lukas gatya a divat..már kétezer éve ,ahogy ők tartják nyilván...
Köztudott ha minél bátrabb a veréb annál kövérebb a macska,és ez a dolog benne van a génjeikben a nagy nemzetnek..

2014. január 12.
vasárnap 12:35
eli
282 hozzászólás
Meglepett a Frunda kijelentése,még egyes román szószollok is egy idiota kijelentésnek titulálták,de hát meg kell szolgálya azt a "pár lejt" amit Pontatol kap havonta, lesz@rva a képviseletet(mármint RMDSz,habár, az is megtörténhet onnan,vagyis tőlük, kapta a felhatalmazást).

2014. január 12.
vasárnap 13:02
kedvesgyuri
2634 hozzászólás
szerinted kitől mástól, mint a saját gyászmagyar bandájától. meg kell értenetek, hogy az udmr a mi autonómiánk legvadabb ellenségei. amint létrejönne autonómiánk, egy két ottani ügyeskedő még beállhatna a sorba, de úgy egésszében ez az átkozott szervezet okafogyottként felszámolásra kerülne. gondoljátok csak nyugisan végig!+

2014. január 12.
vasárnap 16:11
denike
71 hozzászólás
az UDMR-ajt sajnos sok idos ember tamogatja,emelett falvakon az embereket rettegesban tartjak,fenyegetoznek es az emberek felnek es rajuk szavaznak mindig.Az UDMR ajnak nincs Nagy fizeto tagsaga,de a nyugdijas klubbokat anyagilag tamogassak,lehetoseget adva igy a felarert valo utazasokhoz,szorakozasokhoz es igy maris hatteruk van.Emberek jojjon mar meg az eszetek es ne adjatok el magatokat es az autonomia torekvesunket csekely osszegert,terjetek vegre eszhez,mert mar regen vilagos,hogy az UDMR-s klikk elarul minket!Kozeledik az EU parlamenti valasztas,mintha latnam megint jonnek a felrevezeto dumaikkal,nem kellene bedolni es annyira hinni nekuk,mert ezt csak egy klikk tagjai csinaljak,hogy ok jol eljenek de azert vannak meg becsuletes UDMR-s emberek,ezeket kerem,hogy terjenek mar magukhoz es ne tamogassak ezt a klikket!!!elnezest az ekezetekert!

2014. január 12.
vasárnap 16:54
jutlandi
1661 hozzászólás
"...vannak még becsületes UDMR-s emberek..." Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy vannak becsületes bünözök. De, ha ismersz ilyent,akkor mondj egy példát!

2014. január 12.
vasárnap 16:59
denike
71 hozzászólás
ime egy pelda:te es meg sokan masok akik olyanok mint te.Remelem erted?!

2014. január 12.
vasárnap 17:11
jutacs
1146 hozzászólás
Végkonklúzió:
Orbán V. legnagyobb érdeme:
Egyik magyart a másik magyar leggyüloltebb, halálos ellenségévé tette!!!

2014. január 12.
vasárnap 17:24
kedvesgyuri
2634 hozzászólás
denike ne erőlködj! Maga az udmr nemzetáruló. hogy lehet egy nemzetáruló szervezet tagja becsületes? a jutlandi nem az! tisztességes ember nem szív egy levegőt nemzete árulóival.

2014. január 12.
vasárnap 17:25
jutlandi
1661 hozzászólás
Nem jó a példa @denike, mert én és a hozzám hasonlók 1992-töl (a neptuni árulástól) errefelé, véletlenül sem nevezhetök RMDSz-esnek,... mégkevésbé "UDMR-s emberek"-nek...Remélem megérted, hogy miért?!

2014. január 12.
vasárnap 17:34
denike
71 hozzászólás
kedvesgyuri:en sem es nem erolkodok!a valosagot mondom es ez ne fajjon senkinek.De van egy dolog:ki mint el ugy itel.Tudjuk,hogy az RMDSz eltert teljesen az eredeti elvektol,de azt i8s tudjuk,hogy kezdetben mindnyajan hittunk a kepviseletunknek,de most mar surgosen valtoztatni kell!!!!En ugy ertem a becsuletes embereket akik kepesek valtoztatni es nem alafekudni tovabbra is az RMDSz-nek!Amugy en EMNT tag vagyok,es EMNP tag is azok kozul akik az autonomiaert kuzdunk,hogy ne tunjunk el a tortenelem utvesztojen!!Ezert mondtam,hogy aki teheti es akarja akkor ebredjen mar fel es cselekedjen.ennyi!!!

2014. január 12.
vasárnap 17:43
denike
71 hozzászólás
jutlandi:elnezest kerek ,nem akartalak megserteni egyaltalan de ha a valaszomat jol ertelmezted akkor rajohetsz,hogy igazam van heszen pontosan irod te magad is ,hogy 1992-tol mar nem vagy RMDSz szimpatizans,ilyenek meg lehetnek sokan de megis rajuk szavaznak,es ez a baj,Ezenfjta embereket kene meggyozzuk kozosen,hogy valtsanak!!!

2014. január 12.
vasárnap 17:44
kedvesgyuri
2634 hozzászólás
Lépjünk jutlandi, hogy denike is értse! Ti '92 előtt is, csak azért voltatok RMDSz tagok, mert az egyetlen lehetőségnek tűnt, hogy tenni tudjatok valamit a fajtánkért. Semmi gond. A kezdetekben, Szőcs Géza és Tőkés László is RMDSz tagok voltak. Akkor még nem látszott miféle gazemberek ragadták magukhoz a kezdeményezést magyar érdekképviselet gyanánt. Voltak ott szép számmal, volt központibizottsági tagok (Domokos Gézák), volt kommunistapárt aktivisták, volt szekusok, besúgók, na de, a "forradalom" hatása alatt, mindenki elhitte, a sok ganaj pálfordulását. Hitték, mert hinni akarták. De meglepődnétek, sok pártaktivista, szekus és volt katona meg is tért. A Forradalom óta valóban tisztességes, jó magyar emberként él.

2014. január 12.
vasárnap 17:50
denike
71 hozzászólás
jutacs:nem tudom ki vagy,de nincs igazad!!velemenyed lehet barmi hisz szolasszabadsag van ,de en ennek az Orban kormanynak koszonhetem,hogy magyar allampolgar lettem!!!Lehet,hogy ez egyeseknek nem tetszik,de remelem te nem tartozol ezek koze?

2014. január 12.
vasárnap 17:59
kedvesgyuri
2634 hozzászólás
azon vagyunk denike! azon vagyunk! persze én a te pártodra sem fogok szavazni, épúgy mint az udmr-ra sem, vagy a polgári pártra sem. az udmr-ra mert már láttuk mit tud. az icipicikre mert, nem úgy tűnik, hogy valaha is bármit mutatnának a sok hűhón és nullához közeledő eredményeken kívül. Betonba öntöttnek tűnő vezetőik, és "szakember gárdájuk" honnan is érkeztek? Kire számíthattok, hogy ezeket, esetleg váltani tudnák?

2014. január 12.
vasárnap 18:02
denike
71 hozzászólás
kedvesgyuri:mindaz amit irsz tokeletesen igaz,en mar ezeken reg tul vagyok es ezert nem vagyok RMDsz tag,de ha ra gondolok sohasem is voltam tagsagi konyves tag csak a kezdeti szakaszban amikor meg egy kartya fele lapot kaptunk es jottek a tagsagi dijert!!En Tokes ur melett mindig is kialltam mert o egy olyan ember aki nem alkuszik senkivel meg azokert az elvekert harcol ma is,amiert 1989 beneletet is aldozta volna.!Ezert fogok tovabbra is az autonomiaert harcolni mig elek.!enni

2014. január 12.
vasárnap 18:03
jutacs
1146 hozzászólás
Felolelem lehetsz magyar állampolgár, egészségedre!
Bízom benne, hogy a magyarországi magyarok kitoro orommel fogadnak olelo karjaikba

2014. január 12.
vasárnap 18:10
denike
71 hozzászólás
kedvesgyuri:ha nem szavazol egyik partra sem akkor miert annyi szonoklas??!!Mar irtam,hogy egy ujszulott gyereket is tamogatni es segiteni kell,hogy labra alljon es elinduljon,tehat igy van ez az EMNP-vel is.Elkene dontened,hogy ezt cselekedjed es ne ures szavakat szorjal szanaszet.Dontsd mar el,hogy hova akarsz tartozni,es menj el szavazni mert arra minden mgyar embernek erzonek joga van es kell is eljen vele,ha nem akkor miert is az a sok szoveg amit irogatsz?! ennyi

2014. január 12.
vasárnap 18:35
denike
71 hozzászólás
jutacs:egy megtestesult olyan szekey(ha egyaltalan az vagy) vagy aki csak a ....t keveri de nem tud egy becsuletes magyar osszefogasert harcolni,keresve a szethuzast.Latod az ilyen emberekert mint te(sajnos sokan vannak)nincs osszetartas csak szethuzas,bolcsesseg stb.,igy sohasem lesz autonomia ebben az orszagban azoknak akik igazan akarjak es tesznek is erte!Ezert nem lengenek Sepsiszentgyorgyon (,csak nagyon ritka helyen) az az 500 szekelyzaszlo amiert annak idejen kepesek voltak gyurakodni ,szinte verekedni egyesek!!!apropo nem a magyarorszagi magyarok olelo karjaira vagyok,hanem buszken vallalom magyarsagomat amit annak idejen Trianon elkobzott szuleinktol,nagyapainktol es tolem is!!!Lehet te nem tartozol kozenk.ennyi

2014. január 12.
vasárnap 18:46
denike
71 hozzászólás
kedvesgyuri:ha nem szavazol egyik partra sem akkor miert annyi szonoklas??!!Mar irtam,hogy egy ujszulott gyereket is tamogatni es segiteni kell,hogy labra alljon es elinduljon,tehat igy van ez az EMNP-vel is.Elkene dontened,hogy ezt cselekedjed es ne ures szavakat szorjal szanaszet.Dontsd mar el,hogy hova akarsz tartozni,es menj el szavazni mert arra minden mgyar embernek erzonek joga van es kell is eljen vele,ha nem akkor miert is az a sok szoveg amit irogatsz?! ennyi

2014. január 12.
vasárnap 18:46
denike
71 hozzászólás
kedvesgyuri:ha nem szavazol egyik partra sem akkor miert annyi szonoklas??!!Mar irtam,hogy egy ujszulott gyereket is tamogatni es segiteni kell,hogy labra alljon es elinduljon,tehat igy van ez az EMNP-vel is.Elkene dontened,hogy ezt cselekedjed es ne ures szavakat szorjal szanaszet.Dontsd mar el,hogy hova akarsz tartozni,es menj el szavazni mert arra minden mgyar embernek erzonek joga van es kell is eljen vele,ha nem akkor miert is az a sok szoveg amit irogatsz?! ennyi

2014. január 12.
vasárnap 18:48
denike
71 hozzászólás
jutacs:nem tudom ki vagy,de nincs igazad!!velemenyed lehet barmi hisz szolasszabadsag van ,de en ennek az Orban kormanynak koszonhetem,hogy magyar allampolgar lettem!!!Lehet,hogy ez egyeseknek nem tetszik,de remelem te nem tartozol ezek koze?

2014. január 12.
vasárnap 18:54
kedvesgyuri
2634 hozzászólás
Jol mondod denike, egy újszülöttet igen, de Torro T. Tibor nem újszülött, mi több, igen hosszú udmr-s előélete van. Ő véletlen sem lépett volna ki '92-ben Neptun után, 2008-ban még mindig udmr-s képviselő volt. A párt többi "arca" ugyanolyan mint ő, vagy még "olyanabbak". "Kutyából nem lesz szalona" - Nemzetárulóból sem becsületes ember soha. Jelenleg is azt hangoztatja, hogy az EU választásokon az udmr-t támogatja az ő pártja is, ugyanúgy az államelnök választáson is az udmr-oldalára áll, pártjával együtt. A néppártra szavazni tehát ugyanaz mint az udmr-re. Amúgy pedig a saját szememmel láttam a helyhatósági választásokon is a néppárt kampánynak csúfolható pofátlan nyomulását, és a siralmasnak sem mondható eredményeit is. Szóval nem csak én, de az összes magyar szabad szemmel is látja kik próbálják valami másnak eladni magukat a néppárt vezetőiként, jelöltjeiként.

2014. január 12.
vasárnap 19:01
trovacsek
1044 hozzászólás
denike!Tokeletesen megertelek,en is azt mondom,hogy minnel tobb magyar menjen szavazni,hisz csak ezaltal tudunk beleszolni a politikaba!De nagyon nincs akire,azt is el kell ismerni!en nagyon hittem elorre az mpp-ben,aztan a emnp-ben,de nem tudtak bvaltani a remenyseget,valahogy nem tudtak a nepet megszollittani,es ez sokat mond a ket part vezetosegerol!KELL egy alternativa az rmdszre,de ezek ,sajna,nem tudtak a ziccert kihasznalni!Akkor mitevok legyunk?kiben tudok en bizni?Mert akarok bizni!Es ezt latvan a tulipan reszvettelen zart koru tarsasag csak orvendeni tud,hogy nincs alternativa ellenukben1|!Pedig kell,hogy legyen ,mert ha nem ELVESZUNK!Ha csak a tulipanra hagyatkozunk akkor lehet a vandorbotot elokeszitteni.

2014. január 12.
vasárnap 19:10
kedvesgyuri
2634 hozzászólás
köszönöm trovacsek! pont erről van szó! Semmi egyébbről!! Nincs kire szavazzunk! de nagyon-nagyon sürgősen szükségünk van egy, megbízható VEZETŐRE, egy HITELES MAGYAR PÁRTRA!!!!

2014. január 12.
vasárnap 19:19
denike
71 hozzászólás
kedvesgyuri:elnezest de nem kellene osszeteveszteni a MPP-ot Az EMNP-al!!!ugyanis a MPP nyal az RMDSznek es nem a EMNP!valami zavarja az agyadat!!jobban kene informalodjal,es nem Torro T -kene gyalazni mert o es tarsai akkor tavoztak az RMDSz bol hosszas ellenzekikent amikor az RMDSZ-es ma is letezo klikknek sikerult eltavolitani az ellenzekieket es Tokes urat is.Tehat nem az MPP rol van szo aki megalakulasa ota sem mutatott fel sokat es ma nyalja ujra az RMDSz urak also felet ahelyett,hogy osszefona az EMNpal,hisz mind a ketto az autonomiaert akar tenni!!En ugy latom,hogy az MPP-urak egyet mondanak es maskeppen cselekednek,es azert nyalnak,hogy azt hiszik majd az RMDSz beviszi oket is az E>U parlamentbe.AZ EMNPnem adja be a derekat es tovabbra is azert kuzd,hogy igazi ,autonomiaszereto es minket jol kepviselo parlamentereket kuldjon az E.U-ba.

2014. január 12.
vasárnap 19:25
trovacsek
1044 hozzászólás
Jo! Ez gy dolog,hogy eddig egyetertettunk,de mi a megoldas?Ki tudja felrazni az elfasult,politikatol eltavolodott magyar tomegeket,amely nepesebb mint a nagy "erdekkepviselet' birkanyaja?Akkora tartalekunk van,es nem tudjuk felhasznalni,mert ellehettlenitettek a tenyleges kepviseletet a jelenlegi "erdekkepviseloink"!Kell,hogy megoldas legyen!De mi?KI?Talan a SZNT?De ok nem part.Valami az ok ernyojuk alatt?Talan.Mast,most egyelorre nem tudok kigondolni.Talan ha a magyar partok megujhodnanak,no el torro,no jelenlegi tulipanos vezetok(kivetel nelkul!),no biro uram,es igy tovabb!de ez nem hiszem ,hogy be fog kovetkezni,ezeknek tul nagy az egojuk!

2014. január 12.
vasárnap 19:43
denike
71 hozzászólás
trovacsek:megertem a lelki belso kuzdelmedet es igazat adok neked!de ne felejcsunk el egy dolgot es ez fontos,ahhoz,hogy megertsuk hogyan cselekedjunk a tovabbiakban:1,Az MPP amikor megalakult a volt RMDSzes ellenzekiekbol,eppen azert volt szukseges ,hogy az RMDSz-es urakat akik eltertek azoktol az elvektol amire feleskudtek,felebresszek,de ez nem sikerult Szász-nak koszonhetoen.Tokes ur ekkor ugy dontott,hogy szukseg van egy olyan partra az EMNT-melett aki tudja kepviselni majd az autonomia ugyet ,es ugyanakor a SzNT melett is.Megalakult a EMNp,amiert en is alairast gyujtottem,reszt vettem a megalakuo gyulesen is,es allitom,hogy rengeteg ratermett fiatal es idos is vanakik oszinten tenni akarnak a magyarsagert,felreteve a sajat erdekeket !!!A szomoru az volt,hogy nagyon gyorsan jott ahelyhatosagi valasztas a megalakulas utan,nem sikerult kellokeppen felkeszulnunk,falvakon is ,varosokban is megkellett alapitani a szervezetet ami csak alig 40 szazalekban sikerult,de igy is sikerult erdmenyeket elerjunk,2 faluban van polgarmesterunk.Most van meg 3 ev a kovetkezo valasztasokig,es erre kel felkeszulnunk ,es ehhez van szukseg miden oszinte,autonomia szereto emberre,hogy tamogassa ezt az akaratot.!!az EMNP nem fog becsapni senkit,nem ez a celja!!!

2014. január 12.
vasárnap 20:04
jutlandi
1661 hozzászólás
@denike, egy percre sem sértödtem meg, de gondolom jó lesz néhány dolgot tisztázni:
1./ akiknek húsz év sem volt elég, hogy felébredjenek, azok kómában vannak és csak a csoda ébresztheti fel öket.
2./ akik felébredtek, azok legjobb belátásuk szerint azt támogatják, akit akarnak (szavazataikkal, tetteikkel szabadon rendelkeznek).
3./ az igazi nagy változások folyamata nem ezen a közösségi oldalon döl el, de még nem is Erdélyben, vagy Romániában.
4./ nekünk, lényegében nincsen egyéb dolgunk, minthogy állandóan felmutassuk, hogy sokan vagyunk és élni akarunk emberhez méltóan, becsületesen!

2014. január 12.
vasárnap 20:06
trovacsek
1044 hozzászólás
Lehet,te belulrol latod a dolgokat.de en kivulrol azt latom,es ez fontosabb hidd el,hogy a nepparti vezetes sem valami nagyon eltero a tobbieketol.Alulrol kell epitkezni,nem a fenti semat legyurni az alsok fele,mert az mar nem hiteles1Az aki birja a tomegek tamogatasat,aki hiteles,nem kikezdheto,nincs folt a multjaban,nem olyan idegesito mint toro,akinek van karizmaja a tomegek elere allni,na ilyenek kellennenek!tudom,nehez egy olyan meolajozott gepezet ellen harcolni mint az rmdsz,de nem lehetetlen.Es kell media ehhez!!!media nelkul egy part sem fog felfutni!van ilyen a neppartank?az,hogy toro kiall egy sajtonyilatkozat erejeig,egy interju erejeig,az negyon keves!Mindennapi mediamegjelenittes kell,irott es tv-s modban!Akkor lehet eredmenyesen felvenni a harcot!de ezt en kell megmondjam,a nep egy kis,szurke trovacsekje?!

2014. január 12.
vasárnap 20:09
eli
282 hozzászólás
A fent leirtak alapján ,most lehet felteni a már Caragiale által leirt mondatot,én most kire szavazzak.

Ha hozzá szeretne szólni, jelentkezzen be
Felhasználónév:
Jelszó:


Miért regisztráljon? Regisztrált felhasználóként:
  • Hozzászólását csatolhatja írásainkhoz
  • Feliratkozhat a hírlevélre
  • Saját profil-oldala lesz a Háromszék weboldalán


A regisztráció ingyenes !!!

Regisztráljon most
- Fekete Réka:
Gábor Áron táncdráma (A Háromszék Táncegyüttes próbatermében)
Március 15-én a kézdivásárhelyi Vigadóban mutatja be a sepsiszentgyörgyi Háromszék Táncegyüttes a Gábor Áron című táncdrámát, amelynek első próbanapjain Imreh-Marton István forgatókönyvíróval, Orza Călin rendező-koreográfussal és Kádár Elemér koreográfussal beszélgettünk.  

- :
Autonómia Hargita megyében
Az önkormányzatok társulása által már januárban bizonyos fokú önállóságot kaphat Hargita megye északi, román többségű része. Borboly Csaba, a Hargita Megyei Tanács elnöke ismertette, az elkövetkező napokban nyújtják be a Maroshévízi Bíróságon a Kelemen-Görgény Fejlesztési Társu­lás bejegyzési kérelmét, és a társulás várhatóan már január végéig jogi státust kap.

Archívum
<<2014 november>>
HKSzCsPSzV
2
9
16
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Nyomtatott újság megrendelése Paypal-al
Megrendelési periódus:

Kezdési dátum:
Legújabb galéria
hirdetés
Szavazás
Online látogatók
Legújabb hozzászólások
Várható időjárás Sepsiszentgyörgyön
BNR Valutaárfolyam
1 USD = 3.5472 RON
100 HUF = 1.4576 RON
1 EUR = 4.4421 RON
Most megy a TV-ben:
© 2003-2014 H-PRESS - Minden jog fenntartva - Háromszék, független napilap Sepsiszentgyörgy | programozás: laca.ro | RSS